Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Tuesday, July 14, 2009

Aktiviti Kami Pada Hujung Minggu Lepas

Hujung minggu lepas, Sabtu kami lepak kat rumah je. Masak simple ikan bakar dan sayur kailan serta air nenas yang dibuat sendiri. Kami makan di luar hari tu, luar rumah je, di bawah pokok mata kucing yang makin rendang dan tengah berbuah lagi. Walaupun lauk simple je, tapi berselera abah makan....seperti gambar kat bawah ni :-



Lauk yang simple, tapi rasanya baik untuk kesihatan (cakap org malas macam saya ni).



Nilah laman rumah kami, walaupun tak seluas mana, tapi masih ada landskap, fountain, rumput carpet. Tapi sesak juga untuk letak 2 buah kereta kami tu. Kami memang sengaja tak nak buat 'awning' sebab nak terang, lagipun tak 'plan' nak duduk lama kat sini. Insyaallah kami akan buat rumah kat tanah yang mak saya bagi untuk bahagian saya di Kampung Delek Kiri, Klang dalam paling lewat 2 tahun lagi. Rumah idaman saya. Tujuan nak buat rumah lain sebab dekat sikit dengan tempat kerja, lagipun nanti bila anak2 dah sekolah, senang mama dan abah nak ulang-alik hantar dan ambil dari sekolah pada waktu kerja. So, rumah ni nanti akan jadi rumah percutian kami hari Sabtu dan Ahadlah nanti. Tak nak disewakan, sebenarnya kami dah ada satu lagi rumah tapi apartmentlah dengan harga yang berpatutan RM200.00 sebulan di Sementa, Kapar. Syukur Alhamdulillah, saya dapat suami yang pandai kumpul harta.

Hari Ahad pulak, kami bertiga menonton wayang cerita Transformers. Dari mula tayangan cerita ni, Hakim memang dah nak tengok tapi disebabkan ada je halangan, barulah kami dapat tengok minggu lepas. Kalau ikutkan kami tak 'plan' pun, pergi terjah je kat Jusco Bukit Tinggi fully booked, kat Jusco Bukit Raja pun sama. Dalam hati pelik jugak dah lama tayangan masih full lagi. Tapi biasalah skrg nikan booking secara online, kadang2 tak penuh pun seat kat dalam tu. Akhirnya kami pergi terjah GSC kat Shaw Centerpoint, Klang. Walaupun tak berapa best tempat tu, tapi bolehlah sebab nak tengok sangatkan. Kami sampai tanyangan dah bermula tapi masuk jugaklah, seat memang banyak sangat kosong kat situ, siap budak2 main lari2 lagi dalam pawagam tu.



Suka betul Khadija, ni kali kedua kami bawa dia tengok wayang. Pertama kali cerita Upin Ipin.



Sampai ternganga tengok robot.



Dah mula boring. Cerita ni dalam 2 jam 1/2 jugak tau. Mana tak boring? Saya bukan minat sangat, sampai tertidur.



Masa ni dia dah mula minta susu. Nak lekakan dia saya keluar beli twisties.



Dah mamai. Khadija pun tertidur separuh cerita sampailah ending.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...