Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Monday, November 23, 2009

Our Acitivities On Last Weekend

Macam biasa, bercerita mengenai aktiviti kami pada hujung minggu. Pagi Ahad, kami ke Tesco Setia Alam untuk beli barang bulanan kami anak-beranak serta barang dapur. Khadija sekarang ni kalau dengar nak pergi berjalan, cepat2 minta dimandikan. Kalau dia dah siap, selagi tak bergerak selagi tu lah bising mulut dia. Sabar jelah. Yang penting, kami anak-beranak happy walaupun hujung minggu kami terisi dengan program shopping je.



Dua2 diletakkan dalam satu troli. Fatihah tak didudukkan dalam stroller pasal nak memudahkan kami memilih barang dan letak anak2 disatu tempat.



Fatihah yang tertidur, yelah suasana kat dalam Tesco tu sejuk, apalagi tertidurlah dia.



Antara barang yang kami beli. Penuh satu troli. Tu pun belum complete kesemuanya. Diaper dan susu anak2 belum beli lagi tu.



Lepas settle pilih dan ambil barang yang kami nak, Hakim terus bayar kat kaunter, Khadija pula terus makan Kinder Bueno. Yang si Fatihah pulak masih tidur diselimuti tuala yang saya 'pinjam' pada mulanya untuk tutup Fatihah yang kesejukan dek aircond Tesco. Al-maklumlah mama lupa bawa selimut. Pasal tuala tu, akhirnya kami dapat percuma (tak bayar). Tapi terus bawa keluar, bila kat luar saya tanya Hakim, macam mana tuala ni? Hakim cakap ambil jelah. Saya pun jawab kira macam free gift untuk kami dari Tescolah hari tu sebab perabis banyak duit kat situ.



Masa ni dah sampai kat rumah. Fatihah gigih meniarap.



Mainan yang kami beli untuk Fatihah.



Lepas kemas barang2 yang kami beli. Saya teruskan tugas saya masak makan tengahari untuk hari tu. Memang tak plan makan di luar. Best sebab dapat masak lauk asam pedas ikan pari, ikan pari bakar dan sayur brokoli + karut yang ditumis dengan kicap tiram.



Sebelah petang pula, kami ke Pantai Remis. Tengoklah keadaan pantai yang dah terhakis.



Khadija bukan main suka lagi. Bila di ajak balik, dia tak nak.



Tak pe, awal bulan depan kita pergi PD ok. Stay semalam kat mana-mana hotel kat sana.



Kami bertiga berkongsi makan ais krim. Saya dan Fatihah tak keluar dari kereta sebab takut kena hujan gerimis yang kekadang tiba2 je turun.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...