Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Tuesday, April 13, 2010

Karakter Baru Kegemaran Khadija

Dulu, masa umur Khadija masuk setahun, masa tu dia tengah fanatik dengan karakter Upin Ipin. Sekarang ni dah tak berapa dengan Upin Ipin, dia dah beralih dengan karakter kartun yang ganas sikit, Ultraman atau Ben 10. Saya pun pelik, patutnya minatlah dengan Princess ke, ni tidak dengan kartun Ultraman. Saya faham, Khadija terikut-ikut dengan 2 pupu dia si Nurdeen dan kawan2 kat Taska dia kot. Tak kisahlah, janji Khadija tetap femininkan?



Ahad lepas, punyalah bengang. Saya nak buat kerja kat PC. Dah pulak si Khadija nak tengok Ultaraman dan Ben 10. Cari dalam You Tube jumpa dan terus pasang. Nasib baik bawa balik Celcom Boradbend mak cik Nor.



Tengok bukan main lagi si Khadija ni.



Siap buat aksi lagi. Entah apa-apa je.



Yang si adik pulak, Fatihah tak reti duduk diam. Habis satu rumah dijelajahnya. Kalau tak merangkak, berdiri. Itulah kerja si Fatihah ni. Sampaikan mama dengan abah tak senang duduk, asyik kena kejar dan awasi dia. Kalau dudukkan lama-lama dalam 'walker', meronta-ronta si Fatihah minta dikeluarkan. Bila dah dikeluarkan, inilah jadinya.



Tengok tu, kalau bawah meja, jangan cakaplah, dah jadi tempat keluar masuk dia. Kalau terhantuk, jangan salahkan mama. Fatihah yang cari pasal sendiri kan? Tak kisahlah Fatihah, janji Fatihah happy kan?


3 comments:

Siti said...

hahha....sama la anak2 siti suka ngan autraman...anak perempuan tapi suka citer yg lawan2..

Shima said...

Perasan x Siti? Budak2 ni cpt bosan kan? Skrg ni tgk sibuk nak beg, baju dan jam Ben 10.

Sumijelly said...

hehehe....utlramen masa kecik2 suka gak tgk...hehehe

terima kasih kerana sudi singgah blog sumi......


Sumijelly.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...