Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Tuesday, September 7, 2010

Cerita 2 Beradik

Bersempena dengan ulangtahun kelahiran pertama Fatihah yang kebetulannya jatuh pada bulan puasa, saya belikan juga sebiji kek kecil. Al-maklumlah bulan puasa ni, lepas saja berbuka, kek yang sekecil tu pun tak dapat dihabiskan oleh kami disebabkan banyak lagi makanan yang lain. Sambutan yang lebih meriah, Insya'Allah akan disekalikan nanti dengan majlis rumah terbuka Aidilfitri di rumah kami.



Kek kecil dan murah.



Kami raikan di rumah wan Fatihah, lepas berbuka. Tengoklah 2 beradik ni tak sabar-sabar. Jenuh saya mengawal keadaan, disebabkan nak rakamkan gambar, tak sempat saya nak kawal keadaan.



Habis tangan dan mulut Fatihah penuh dengan krim.

Bercerita mengenai Khadija dan Fatihah, bulan puasa ni memang kedua-duanya banyak menguji kesabaran saya. Tak tahu duduk diam, saya dan Hakim penat mengemas, habis diselerakkan semula oleh mereka. Lantai pun begitu, tak henti-henti kena dimop.



Sekarang ni Fatihah kena diawasi sebab suka memanjat samada kerusi atau tangga. Maklumlah dah dapat kaki.



Lihat 2 beradik ni. Si kakak pun sama je memanjat. (Lantai rumah kami belum dipasang tile, masih bertikar getah, Insya'Allah rumah baru nanti akan kami lengkapi dengan kemasan lantai tersebut. Rumah idamanlah katakan. Rumah ni nanti jadi rumah persinggahan hujung minggu kami).



Muka budak tak tahu duduk diam tapi bukan hyperaktif ye.



Sedang menyelongkar almari kasut.



Mengacau abah sedang tidur. Geram sungguh dengan telatah kedua-duanya.


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...