Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Wednesday, September 29, 2010

Masa Bersama Khadija

Pada hari raya kelima, saya yang masih bercuti telah merancang untuk menonton wayang bersama Khadija. Plan untuk menonton wayang ni sebenarnya dah berlegar dalam fikiran saya sebelum hari raya lagi. Apalagi, bila dah ada masa yang sesuai, saya pun membawa Khadija menonton di Jusco, Bukit Tinggi, Klang. Disebabkan Hakim dah mula bekerja, terpaksalah saya berseorangan membawa Khadija.



Movie Cats & Dogs. Best cerita ni, Khadija dan saya memang enjoy menontonnya. Semangat setiakawan walaupun berlainan spesies iaitu anjing dan kucing yang sepatutnya dicontohi oleh manusia.



Wayang start pukul 3.20 petang. Oleh kerana kami sampai awal, kami pun meronda di dalam Jusco dahulu. Sebab nak melekakan Khadija dengan masa yang lambat berjalan, ditambah dengan permintaan yang bukan-bukan, saya pun bawa Khadija ke kedai buku Popular.



Khadija kalau nampak buku memang leka, pujian diberikan pada dia sebab memang sukakan bahan bacaan berbanding mainan.



Sebelum memasuki wayang.



Geram dengan Khadija sekarang ni, banyak betul kerenahnya. Kalau bercakap memang petah sekali. Sekarang ni pun, dia dah jadi rakan berbual saya. Tak berhenti-henti cerita dan pertanyaan yang keluar dari mulut dia pada sepanjang perjalanan kami di dalam kereta pada setiapkali saya memandu dari rumah mak ke rumah kami di Tok Muda, Kapar. Taklah sunyi perjalanan kami.



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...