Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Monday, December 27, 2010

Konsert Sinar Permata Kecil

Dah hampir 2 minggu, konsert ni diadakan tapi baru nak diceritakan di dalam blog ni. Konsert ni merupakan program yang julung-julung kali diadakan oleh pihak Taska MPK. Ia juga merupakan persembahan pertama Khadija di atas pentas yang mana bagi saya sebagai seorang ibu, amat berbangga dengan pencapaian beliau pada usia 3 tahun 7 bulan.

Konsert diadakan pada 17 Disember 2010 bertempat di Dewan Hamzah, Klang ini merupakan usahasama antara pihak Taska Permata/Pusat Jagaan MPK dan pihak MPK sendiri. Kami pula selaku barisan Ahli Jawatankuasa Persatuan Ibu Bapa Taska/Pusat Jagaan diminta membantu serba-sedikit bagi kelancaran program tersebut.



Sehari sebelum program berlansung. Kami diminta bersama membantu pihak Taska. Saya, kak Mai dan Kak Su menaiki lori Jabatan Taman Dan Rekreasi bagi mengangkut cenderahati dan hamper dari Taska ke Dewan Hamzah. Ini merupakan pengalaman pertama saya menaiki lori yang sering digunakan untuk menjalankan operasi oleh anggota Penguatkuasa MPK ni.



Kak Su, kak Mai dan Umi (pengasuh Taska).



Malam sebelum program, kami sibuk di dewan. Saya merasa juga kepenatannya kerana sibuk ke Mydin dan Jusco untuk membeli cenderahati untuk dibungkuskan kepada kanak-kanak.



Suasana pada pagi sebelum program berlangsung.



Kanak-kanak dari Taska di bawa menaiki bas MPK ke Dewan Hamzah.



Menurut Khadija, 'Best mama, Dija naik bas warna merah pergi tempat kerja mama'. Lebih kurang 3 hari Khadija dan rakan-rakan menaiki bas untuk 'training' di Dewan Hamzah.




Berdisplin budak-budak ni especially Khadija.



Ekspresi wajah Khadija, walaupun nampak mama dan abah di hadapannya tapi beliau dapat mengikut arahan teacher untuk berada di dalam barisan.



Gerakan seakan-akan 'taekwando' oleh kanak-kanak berumur dari 5 tahun ke atas menyambut ketibaan tetamu VVIP.



Bergambar di atas pentas sebelum program berlangsung.



Pertunjukan akrobatik.



Persembahan pertama, lagu Doraemon.



Khadija mengetuai lagu 'Tomato' dan 'Watermellon'. Rakan-rakan lain menunjukkan gerak tari.



Khadija dan rakan-rakan mengalunkan zikir.



Tarian lagu Bunyi Gitar oleh Khadija.



Alunan zikir oleh Khadija.



Nyanyian oleh Khadija.



Menari beramai-ramai dengan alunan lagu Doraemon.

Sebagai seorang ibu kepada anak di usia Khadija, saya berasa amat bangga dan bersyukur dengan perkembangan Khadija. Dari program tersebut juga, saya dapat melihat yang Khadija seorang yang komited kepada tugasan yang diberi bermula dari latihan sehingga ke hari program berlangsung. Dan ketahuilah Khadija.......We Love U So Much.



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...