Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Tuesday, December 28, 2010

Percutian Ke Melaka & Port Dickson

18, 19 dan 20 Disember 2010, kami sekeluarga bercuti ke Melaka dan PD. Di Melaka, kami menginap di Hotel Ming, Jalan Bendahara. Agak terbatas sedikit percutian kali ni disebabkan Hakim demam sesampai sahaja kami di Melaka.

Di deretan tempat penginapan kami pula, terdapat kedai urut yang mana kami berdua mengambil kesempatan mendapatkan urutan di kedai urut tersebut. Kebah sedikit demam Hakim untuk seketika, walau bagaimanapun disebabkan tak tahan dengan batuk dan selesema, pada petang tersebut juga, kami mengambil ubat di klinik. Agak membosankan juga percutian kami pada sebelah malam tersebut, kerana kami menghabiskan masa menonton tv di bilik disebabkan Hakim masih demam.

Pada keesokan hari, seawal jam 8.30 pagi kami dah check-out bagi meneruskan perjalanan ke lokasi-lokasi bersejarah di bandar Melaka. Tambahan pula, untuk mengelakkan kesesakan di pusat bandar tersebut membuatkan kami mengambil keputusan untuk keluar lebih awal. Ini merupakan percutian kedua kali buat Khadija di Melaka. Manakala saya dah berkali-kali ke sana ditambah dengan mesyuarat dan kursus yang sering dianjurkan oleh MPK. Walau bagaimanapun, saya tak pernah jemu untuk ke Melaka ni.

Berlatar belakangkan bahtera/kapal.

Suka betul Fatihah dengan bunga.

Bersama abah tersayang.

Meriam yang dah tak berfungsi agaknya.

Fatihah kalau dapat berjalan sendiri, punyalah laju, penat nak mengejarnya.

Kalau ke Melaka, pasti saya takkan lepaskan peluang menaiki beca. Untuk 1/2 jam, kami dikenakan RM30.00.

Ada ikan dalam laut ni rupanya.

Menaiki bot menyusur sungai Melaka. Kadar tiket untuk dewasa sebanyak RM10.00. Manakala kanak-kanak 2 tahun ke atas hingga 12 tahun dikenakan RM5.00.

Atas bot.

Penginapan seterusnya adalah di Tiara Beach Resort. Aparment atau bilik ni kepunyaan kawan sekerja Hakim. Besar dan selesa bilik ni dan saya amat berpuashati, walaupun dikenakan 200.00 untuk semalam.

Pandangan dari atas bilik kami. Khadija paling 'excited'. Asyik merenung ke luar dan merengek ajak mandi di swimming pool sebaik sahaja kami sampai ke sana.

Seronok budak 2 orang ni dapat mandi kat swimming pool.

Main air sampai menggigil si Fatihah ni.

Saya dan Khadija.

Hari terakhir kami di sana, kami singgah di pantai PD. Walaupun gerimis ketika tu, Khadija masih merengek nak mandi di pantai.

Walaupun sekejap, tapi saya tahu budak 2 orang ni puas sebab dapat mandi laut.

Percutian memang seronok walaupun meletihkan. Dan saya bersyukur, walaupun lokasi percutian kali ni tak jauh dan Hakim kurang sihat, tapi kami enjoy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...