Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Thursday, December 30, 2010

Wedding Ina, Kg Bukit Kerayong

Ina adalah sepupu kepada Hakim, telah selamat melangsungkan pernikahan dengan pilihan hatinya di kampung Bukit Kerayong. Comel dan gebu orangnya. Sebagai saudara terdekat dan terapat dengan Hakim, kami sekeluarga wajib untuk hadir ke majlis tersebut.



Fatihah yang dipakaikan dengan gaun yang sama masa mak cik Nornya kahwin dulu. Ramai yang memuji cantik.



Abang Aci @ Nasro ni merupakan abang sulung kepada Hakim. Sporting orangnya. Beliau ni pandai memasak dan kreatif orangnya, hinggakan lauk makan beradab pengantin pada hari tersebut dihasilkan oleh beliau dan isteri (Kak Dil).



Selain dari menu wajib iaitu nasi dan lauk pauk, ada menu tambahan iaitu soto dan cendol. Pukul 11.00 pagi, kami dah start makan. Maklumlah kenduri masyarakat Jawa ni awal pagi orang dah mula ramai. Tapi saya puji dengan sikap kerjasama masyarakat Jawa @ orang kampung yang masih mengekalkan 'rewang'. Berbeza dengan kenduri di tempat saya.



Khadija dan sepupunya yang majoriti lelaki. Sebab tu Khadija ni jadi rebutan.



Pengantin yang betul-betul gebu. Ina memilih warna tema hitam/putih dan baju persandingan pula berwarna kelabu.



Ain dan Lisa yang menjadi flower girl ni pun sepupu Khadija.



Paling saya suka pada majlis tersebut adalah cupcake ni. Tapi tak sempat nak rasa pun sebab kami meninggalkan majlis tersebut seawal jam 1.00 tengahari kerana terdapat undangan lain di Telok Gong, Pelabuhan Klang. Mujur juga pengantin bersanding awal, dapat kami melihatnya.




0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...