Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Thursday, January 6, 2011

Malam Tahun Baru 2011

Menjelang detik tengah malam 1 Januari 2011, kami di Kg. Bukit Kerayong bagi meraikannya bersama family Hakim. Acara utama pada malam tersebut adalah barbeque yang diadakan di luar rumah.



Khadija dan sepupunya yang sebaya, Aqilah. Khadija muda 4 bulan dari Aqilah tetapi Khadija nampak lebih matang dan tinggi. Mungkin faktor kedudukan dalam keluarga iaitu Khadija sulung, manakala Aqilah anak keempat setakat ini.



Fatihah setelah ditukarkan baju. Seronok bermain di luar sehinggakan comot.



Kalau diikutkan Khadija tak gemar dengan buah, entah kenapa malam tu, dia beria makan anggur. Mungkin sebab ramai, tu yang berselera makan tu.



Khadija dan sepupunya di sebelah abah @ Hakim yang rata-rata lelaki.



Berkaraoke dan gitar setelah Faiq datang pada sekitar jam 10.30 malam (anak buah sulung Hakim).



Menu pada malam tersebut, selain daripada ikan, ayam, udang yang dibarbeque. Tak ketinggalan satay yang dibawa oleh kami. Buah-buahan dan ais krim pun ada. Semua kami makan, hinggakan kami anak-beranak mendapat batuk yang teruk beberapa hari.



Ubi kayu pun turut dibakar.

Pada malam tersebut, kami berembun di luar sehingga lebih jam 12.30 malam. Mulanya Hakim putuskan untuk tidur di sana sahaja tapi disebabkan Khadija merengek nak balik dan akhirnya Hakim kalah dan terpaksa menurut permintaan Khadija. Maka, pada malam tersebut pada jam hampir 1.00 pagi, kami sampai di rumah sendiri. Dan saya setuju dengan permintaan Khadjia untuk tidur di rumah sendiri kerana sememangnya lebih selesa.

Sempena dengan kedatangan tahun baru 2011 ni, azam saya masih sama seperti tahun lepas, cuma saya bermohon kepada Allah S.W.T. semoga kami sekeluarga diberi kesihatan yang baik dan dipanjangkan umur. Amin.





0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...