Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Tuesday, January 18, 2011

Sepetang Di Pantai Acheh, Pulau Indah

Ahad lepas, Hakim bersama beberapa rakan sekerja dan seunit beliau berpakat untuk membawa keluarga masing-masing ke Pantai Acheh bagi melihat aktiviti penerbangan paramotor mereka. Dalam masa yang sama, bertujuan untuk mencuba peralatan baru dari pembekal iaitu James.

Mujur tidak hujan di sana kerana kalau diikutkan cuaca pada hari Ahad tu, hujan gerimis sekali-sekala turun. Menurut Hakim, cuaca sebegitu adalah sesuai untuk melakukan penerbangan.



James turut membawa anak, menurut James nama anaknya Maximus. Selamba betul si Max ni bercampur gaul dengan anak-anak kami yang majoritinya perempuan. Max seorang sahaja lelaki. Yang kelakar, Khadija bercakap dengan si Max dalam bahasa melayu, si Max satu patah pun tak faham tapi masih boleh bermain dengan Khadija dan budak-budak lain.



Khadija dan Erisha @ Qistina.




Ada aktiviti barbeque sekali.



Hakim sedang menyediakan payung untuk memulakan penerbangan.



Hakim di udara.



Masa ni dah mendarat di lapangan. Kalau diikutkan ni bukan baju untuk penerbangan.



Seronok budak-budak ni dapat bebas bermain di kawasan lapang. Khadija pandai bawa diri dan bermain dengan semua budak-budak yang ada.



Sebenarnya dia orang ni tengah main layang-layang.



Fatihah pun tidak kurang lasaknya. Pantang dibiarkan lepas, habis dijelajahnya kawasan lapang tersebut hinggakan penat saya mengejarnya.



Di bawah pokok nilah kami berteduh.



Kami, para isteri dan anak-anak. Menurut Hakim, selepas kami meninggalkan Pantai Acheh, Emilia iaitu ibu kepada Qistina tidak melepaskan peluang menaiki paramotor. Rugi betul saya tak dapat mencuba.




Selain makan-makan (saya membawa puding laici dan nasi goreng), khemah turut dipasang. Khemah kami yang berwarna kuning ni langsung tak diduduki oleh Khadija atau Fatihah. Mereka berdua lebih seronok bermain di khemah Qistina.

Pada saya aktiviti seperti ini memang bagus diadakan sekali-sekali kerana dapat mengeratkan hubungan silaturahim di antara para isteri dan anak-anak. Walaupun lokasi tidak begitu menarik, namun kami seronok kerana dapat berkongsi aktiviti dan kerjaya suami masing-masing. Ketahuilah, saya berbangga kerana suami saya mahir di dalam aktiviti paramotor ini yang mana beliau pernah mendapat undangan untuk membuat pertunjukan antaranya di Sabah dan Putrajaya.





0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...