Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Tuesday, March 22, 2011

Cerita Ahad Lepas

Ahad lepas memang membosankan bagi kami bertiga kerana seawal jam 5.30 pagi Hakim dah keluar rumah meninggalkan kami yang masih lena tidur. Kalau diikutkan perancangan awal, Hakim nak bawa kami bersama ke Putrajaya bagi melihat Pesta Belon Panas Putrajaya. Namun, disebabkan masa ke sana terlalu awal, saya mematikan hasrat untuk mengikut beliau. Kalau nak tahu, Hakim ke sana disebabkan ada tugasan bagi pertunjukan udara (paraglider). Menurut beliau, yang mengambil bahagian di dalam pertunjukkan tersebut agak ramai dan untuk dicatatkan di dalam Malaysia Book of Records. Selesai sahaja pertunjukan, dalam pukul 2.30 petang, Hakim sampai ke rumah. Agenda seterusnya adalah untuk membawa kami menghadiri majlis perkahwinan rakan sekerja di Meru.



Khadija dan Fatihah yang pada mulanya sedang lena tidur. Masa ni saya bersiap dulu. Bila dah lengkap bertudung, baru saya kejut mereka berdua. Mujur mood kedua-duanya ok mungkin sebab tahu nak berjalan. Terus je bangun salin baju, bertocang dan berbedak.



Fatihah yang tak tahu duduk diam. Masa ni Hakim baru sampai, terus mandi dan solat Zohor dulu. Kami pula dah tunggu di luar sebab dah tak sabar nak keluar berjalan.



Khadija yang kononnya ala-ala 'princess'.



Fatihah ni tabiatnya kalau duduk diam mesti korek hidung.



Budak cute.

Balik dari kenduri walimatulurus tersebut, kami singgah di Tesco Setia Alam.



Khadija kalau nampak benda ni, mesti nak naik. RM3 untuk 5 minit.



Puas 2 beradik ni meronda dalam Tesco tu.



Fatihah sekarang ni suka sangat dengan patung bear. Berbeza dengan Khadija masa kecil yang agak geli bila disuakan dengan patung bear ni.



Saya dan Hakim mengambil peluang berurut di kerusi Gintell. RM1.00 untuk 3 minit. Dapatlah kurangkan sikit lenguh-lenguh kat badan. Tapi kalau ditanya, saya lebih suka dan puas kalau dapat berurut secara manual (tradisional) atau refleksologi pada tapak kaki. Ditambah pula dengan rasa berangin oleh sapuan minyak. Memang nikmat rasanya.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...