Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Friday, April 8, 2011

Secretaries Week Luncheon At SACC Mall With Anita Sarawak

Tahun ni sempena minggu setiausaha, saya berpeluang menonton show Anita Sarawak di SACC Mall. Saya, Kak Hawa dan Atikah dihantar oleh pihak pengurusan ke persembahan yang bertemakan 'Divas Las Vegas'. Selain dari Kak Anita, artis Noryn Aziz turut membuat persembahan. Kalau diikutkan ini merupakan kali kedua saya melihat persembahan Kak Anita secara 'live'. Kali pertama pada tahun 1999 di Hotel Hilton. Pada ketika itu, saya bekerja di Diperdana Holdings Berhad. Tak jauh bezanya persembahan Kak Anita ni, lagu-lagu yang dibawakan semuanya adalah lagu-lagu beliau sendiri.

Tapi bagi saya, persembahan Noryn Aziz memang best. Suara beliau memang mantap dan matang. Tahniah Noryn kerana berjaya membuatkan saya berminat kepada anda. Walau bagaimanapun, hasil gandingan Zizan dan Juliana Evans kurang menarik bagi saya. Zizan ok di dalam pengacaraan, cuma Juliana agak kaku dan seringkali tersasul.



Program bermula jam 12.30 tengahari dan tamat pada jam 3.15 petang.



Tiada door gift untuk kami. Cuma rakaman gambar yang ala-ala 'red carpet' sebelum memasuki hall. Gambar tu diberikan kepada kami setelah selesai persembahan.



Persembahan oleh 'ahlil muzik'.



Saya tetap 'maintain' dengan imej simple saya.



Kak Hawa, Atikah dan saya. Kami duduk di meja tepi yang agak ke belakang sedikit. Maklumlah yang 3rd tier punya. Tu pun kos RM420.00 juga untuk seorang.



Kerusi yang Kak Anita duduk tu merupakan hadiah cabutan bertuah. Perabot Empire Classic yang bernilai RM45,000.00. Tu bukan hadiah utamanya tau. Hadiah utama cabutan bertuah adalah rantai mutiara bernilai RM60,000.00. Tapi satu pun kami tak dapat.



Bukan main lagi Kak Anita menyanyi, siap buat pose atas kerusi. Kak Anita memang layak dipuji kerana suara dan persembahannya yang mantap dan bersahaja. Yelah berpengalaman 18 tahun katanya menyanyi di sebuah kelab di Las Vegas. Kak Anita ni pun memang amat ramah dan merendah diri dengan semua orang. Sebab tulah, ada di antara penonton yang bukan setiausaha tetapi sanggup datang dari Penang dan Melaka untuk melihat persembahan beliau tengahari tu.



Selesai persembahan, kak Hawa nak bergambar di motor ni. Layankan jelah.

Tiada gambar kami bersama Kak Anita, Noryn Aziz mahupun Zizan atau Juliana. Ramai sangat yang mengerumuni dia orang ni. Tak kuasa kami nak berhimpit-himpit di celahan mereka. Bagi saya, tak kisahlah artisnya siapa. Dapat berhibur di luar sekali-sekala dalam waktu pejabat macam ni setahun sekali pun dah dikira ok jugalah daripada tak ada kan?







1 comments:

“SELANGOR HEALTHY LIFESTYLE EXPO 2012 (SHLEX2012)” said...

untuk pembetulan, bukan sacc mall tapi shah alam convention centre (SACC) :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...