Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Thursday, December 8, 2011

Semangat Baru

Semangat baru di rumah baru yang juga di kabinet dapur yang baru. Syukur Alhamdulillah, perancangan saya dan Hakim untuk melengkapkan rumah kami setelah siap dengan kabinet dapur telah tertunai. Bila dah ada kabinet dapur yang lengkap sebegini, maka janji nak menyediakan sarapan sekurang-kurangnya air teh 'o' dan roti bakar kenalah saya tunaikan. Bukanlah di rumah lama kami tiada kabinet dapur, tapi disebabkan jarak rumah baru kami ni dekat sangat dengan tempat kerja, maka kenalah saya jalankan tugasan yang telah lama saya janjikan.



Rupa paras sebahagian daripada kabinet dapur kami. Saya buat kabinet di kiri kanan dapur.



26 November 2011, tarikh rasmi dapur baru ini dirasmikan. Gambar ni dirakam masa tengah masak sup daging.



Semangat nak cuba resepi apam yogurt yang diambil dari Mieza. Kali pertama cuba menjadi dan mendapat sambutan daripada Khadija dan Fatihah. Kali kedua agak keras sebab saya pandai-pandai lebihkan tepung dan menggunakan cawan sukatan yang berbeza.



Masakan di hari seterusnya adalah rendang daging.



Inilah rupa paras kabinet dapur di rumah Taman Saujana Kapar, Tok Muda. Banyak kenangan dan pengalaman masak-masak saya dan Hakim disini. Insya Allah saya akan gunakan lagi dapur ni bila kami ke sana pada hujung minggu.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...