Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Monday, February 13, 2012

Restoran Upin Ipin

Kejadian yang dah lama berlaku, tapi baru nak story dalam blog. Kami ke Rrestoran Upin Ipin di Seksyen 7, Shah Alam ni (di belakang Jakel) tanpa perancangan. Memang pada mulanya Khadija ada juga suarakan hasrat pada abahnya, "Apa kata kita makan kat kedai upin ipin, nak tak abah?". Sebenarnya pada hari kejadian, kami ke Sungai Buloh, meneroka dari satu nursery ke satu nursery untuk mencari pokok yang bakal dilandskapkan di kawasan rumah baru kami. 'On the way' nak balik tu, disebabkan masih ada masa dan saya juga tak plan nak masak di rumah malam tu, maka kami sepakat singgah di restoran ni.



Waktu ni masa dah hampir pukul 6.30 petang. Budak berdua ni muka sememeh sebab baru bangun dari tidur.



'Excited' sebab dalam kedai ni banyak gambar upin ipin yang digantung di dinding. Tayangan siri upin ipin juga sentiasa terpasang di tv yang terdapat di dalam restoran ni. Tak ketinggalan, ada juga booth yang menjual barangan upin ipin.



Kami makan ringan-ringan je, pau Tanjung Malim, nasi ayam dan kentang goreng. Air pula teh 'o' ais limau, milo ais dan sirap bandung. Pada saya harga di sini boleh tahan juga. Nasi ayamnya pula kurang menepati selera saya.



Seperti biasa, Khadija dan Fatihah 'share' je air milo ais.



Comot dan sememeh muka budak berdua ni. Mana taknya penat mengikut mama dan abah berjalan dari satu nursery ke satu nursery. Walaupun penat, hasilnya pada hari tu, kami dapat membeli berjenis-jenis pokok termasuk orkid. Entry mengenai tanaman di rumah baru kami, akan saya masukkan nanti.







0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...