Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Thursday, March 22, 2012

Jalan-Jalan Di Kuala Lumpur (Zoo Negara, Menara KL & SOGO)

Memang padat program kami hari Ahad cuti sekolah baru-baru ni. Selepas mengikuti program ceramah Ustaz Don di Kampung Raja Uda, kami terus ke KL. Jalan-jalan ke KL ni memang dah di plan awal oleh saya, kononnya sempena cuti sekolah nak bawa Khadija jalan-jalan. Padahal, Khadija tak pernah pun 'request' dari kami.

Lokasi pertama yang kami tuju adalah Zoo Negara. Sampai di zoo lebih kurang dalam pukul 11.30 pagi. Bayaran masuk untuk dewasa RM20.00 seorang, manakala kanak-kanak RM6.00 seorang.



Berlatar belakangkan Penguin (dalam ruang kaca).



Masa ni kami naik tram. Naik tram dikenakan bayaran lain. Kalau tak silap saya, dalam RM2.00 seorang mungkin.



Budak berdua ni kurang 'excited' dengan binatang kat zoo ni terutama si Khadija. Fatihah pula disebabkan terikut-ikut dengan gelagat kakaknya, dia pun jadi penakut dengan binatang.



Susah betul sekarang nak ambil gambar mereka berdua sebab tak nak 'pose' elok-elok.



Abah yang prihatin dan sabar melayan kerenah anak-anak. Terima kasih abah.



Berhenti makan burger dan air yang dibeli di salah satu gerai yang menjual makanan di dalam kawasan zoo. Mahal betul. Tak padan dengan harga. Boleh dikatakan harga untuk burger kosong dan air dalam cawan kecil berganda dari harga yang dijual di luar.



Hasil gambar yang dirakam Khadija.



Seterusnya, saya ajak Hakim ke Sogo. Memujuk berkali-kali kononnya ada jualan murah baju kanak-kanak di sana. Tapi sebelum ke Sogo, kami di bawa dulu ke Menara KL. Sebenarnya ini merupakan kali pertama kami ke Menara KL ni. Saya tak 'excited' langsung sebab dalam kepala asyik dok fikir nak ke Sogo. Hakim yang beria nak ke sana. Katanya nak merasa naik Menara KL ni.



Kami tak jadi pun naik Menara KL ni. Caj untuk seorang agak mahal. Lari bajet.



Tak dapat naik menara, berjalan-jalan meninjau sekitar bangunan menara. Banyak juga lokasi yang menarik untuk bergambar.



Khadija bergambar di rumah kampung kat menara tersebut.

Akhirnya, lebih kurang hampir pukul 4.00 petang baru kami tiba di Sogo. Apa lagi terus makan dulu di McD. Disebabkan suasana dalam Sogo agak padat dengan umat manusia. Hakim bersetuju untuk menunggu saya di McD dan menjaga anak-anak, manakala saya meneruskan agenda mencari mana-mana baju yang berkenaan. Mujur takde yang berkenan di mata dan ditambah pula dengan harga selepas diskaun masih tak masuk dek akal, maka tak ada satu pun yang dibeli hari tersebut.

Puas juga berjalan di KL selama sehari. Tapi masih rasa 'tertinggal' sesuatu. Jalan TAR....... tak sempat dikunjungi. Insya'allah, lepas ni nak pujuk Hakim lagi bawa saya ke Sogo dan Jalan TAR sekali lagi.

"Hehehe, abah...... bukan mama tak boleh 'drive' sendiri ke sana, pergi dengan abah best, lagi-lagi part jaga anak-anak".







0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...