Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Thursday, April 12, 2012

Wedding Umi Asilah dan Taman Layang-Layang, Selayang

31 Mac 2011, kami sekeluarga ke Laman Payung, Ampang bagi menghadiri majlis resepsi 'cousin' saya, Umi Asilah dan pasangannya Azril. Tahniah buat Pak Anjang sekeluarga di atas pertambahan ahli keluarga. Majlis berlangsung di padang yang dinamakan Laman Payung (bersebelahan restoran Bamboo). Tatarias khemah, hidangan dan pelamin memang 'sweet'. Ditambah pula pengantin perempuan yang 'cute'.



Kami sampai lambat, jam 2.30 petang. Pengantin pun dah selesai bersanding. Ahli keluarga lain dari Klang pun masa tu dah sibuk nak balik. Sebenarnya tiada satu pun gambar pengantin yang saya ambil. Boleh terlupa pada hal ada je bawa kamera. Mungkin sebab lapar sangat dan teruja dengan cupcake yang comel membuatkan saya terleka nak ambil gambar. Gambar pengantin yang ada ni pun saya ambil dari fb dia orang.

"Tahniah buat Umi dan Azril, kak shima doakan semoga kalian dikurniakan zuriat yang solehah dan kekal bahagia hingga ke syurga. Amin".

Oleh kerana kami tiada 'planning' lain pada hari tersebut, sebelum balik kami singgah ke Taman Layang-Layang Selayang. Kononnya nak tengok orang main layang-layang di sana.



Sampai je kat situ, tempat nilah yang dituju oleh Khadija dan Fatihah. Lama juga kat area 'playground' ni. Sampaikan jenuh saya mencari helah nak mereka berdua beralih ke tempat lain.



Berbuaian pulak. Abah @ Hakim yang sangat rajin melayan kerenah anak-anak. Ni yang buat mama sayang 'extra' kat abah ni.



Sukanya Fatihah. Nampah gigi depan yang dah banyak rosak. Bercerita pasal gigi ni, Fatihah giginya menurut mak saya, gigi kapur. Rapuh dan terhakis dengan sendiri. Mungkin juga faktor kurang kalsium kot.



Si kakak Dija yang semakin cerewet dalam berpakaian. Konon tak nak baju seksi. Skirt atau gaun paras lutut sekarang ni semua dah tak nak pakai dan telah dipindah milik kepada adiknya si Fatihah.



Dah puas kat 'playground', beralih pula ke padang layang-layang. Kami beli layang-layang paling murah, RM4.00. Janji ada.



Abah yang sabar mencuba untuk menaikkan layang-layang.



Sebenarnya adik Fatihah pun sibuk nak minta kami belikan dia layang-layang juga. Tapi saya tak layan, main sekejap je nanti dah boring. Sebelum ni, kalau ke Pantai Remis, Kuala Selangor dah berkali-kali kami belikan mereka layang-layang tapi akhirnya dibiarkan sehingga rosak.



Akhirnya layang-layang terbang juga. Tak terlalu tinggi dan rendah. Khadija dan Fatihah berebut nak control tali layang-layang.

Sebagai ibubapa, semasa mereka masih kecil nilah kita jangan lepaskan peluang bersama-sama mereka. Hargailah detik bersama mereka kerana apabila mereka semakin meningkat dewasa mereka akan semakin menjauh dari kita dan semasa itu, kita pasti rindukan saat-saat seperti ini.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...