Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Wednesday, April 3, 2013

Menggembirakan Anak-Anak

Mengambil kesempatan cuti sekolah selama seminggu baru-baru ni, mama ambil 'half day'.  Selain untuk 'renew' insurans dan cukai jalan kereta, kami sepakat membawa Khadija dan Fatihah ke AEON Bukit Tinggi, Klang.  Tujuan kami hanya satu untuk menggembirakan anak-anak.


Anak-anak bapaklah katakan.  Kedua-duanya nak berpimpin tangan dengan abah.  Tak mau jalan dengan mama sebab mama jalan laju.  Khadija yang masih belum diwajibkan oleh kami pakai tudung selain di tadika.  Masih keanak-anakan bagi saya sebab setiapkali lepas mandi, apa yang hendak dipakainya masih merujuk kepada kami.  Tambahan pula, koleksi pakaian Khadija banyak seluar jenis 'legging' 3/4 panjangnya.  Insya'Allah, biar bila dia dah mula bertudung nanti, ianya jadi berterusan.

















Sementara saya ke Pejabat Pos di dalam Jusco bagi urusan pembaharuan 'road tax' dan lesen memandu, Khadija dan Fatihah ditemani abahnya bermain di 'playground' di situ.  Dengan bayaran RM8.00 seorang, tiada had masa diberikan.  Kalau dah keluar dari sini masih boleh masuk semula selagi tag ditangan tidak dibuka.


Bukan main seronok lagi Fatihah.

Budak 'cute' yang agak cerewet dan garang.

















Puas betul budak berdua ni bermain kat sini.  Mana taknya hampir 2 jam mereka berada disini.

















Si manja mama dan abah.

















Khadija mula merengek bila permintaannya tak dihirau oleh abah.

















Geram betul masa ni.  Kakak yang ada kala manjanya melebihi si adik.

















Dapat ais krim Mc'D baru ok.

















Kenny Rogers menjadi pilihan kami.  Agak mengecewakan sebab set ayam Kenny Rogers ni 'kureng' rasanya.  Terlebih garing.  Tak seperti mula-mula Kenny Rogers dahulu.  Bak kata Hakim, sedap lagi ayam panggang yang jual kat tepi jalan.

















Adik yang 'mood' nya agak ok pada hari tersebut.

















Dengan gaya masing-masing.

















Anak abah.  Selesai makan, Khadija 'start' balik merengek.  Tuntut semula apa yang dia minta tadi.  Terpaksa saya pancing dia, bungkuskan Mc'D pula.

Walaupun hanya di Jusco, saya berpuashati kerana dapat menggembirakan mereka berdua pada petang tersebut. 






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...