Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Tuesday, May 28, 2013

Fatihah Bersukaneka

Hari yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba, memang 'excited' kami bertiga nak tengok Fatihah bersukaneka buat pertama kalinya. 


















Seawal jam 7.30 pagi 'breakfast' di Hotel Impian.  Sebelum sampai ke kafe, sempat lagi 'berposing'.


















Memberi sokongan kepada rumah Jingga, para ibu bersepakat menempah t-shirt.  Masa tempahan di buat di borang, saya memilih t-shirt muslimah.  Tapi disebabkan ketiadaan stok, pihak pembekal telah menggantikannya dengan t-shirt lengan pendek.


















Depan lobby Hotel Impian Morib.


















Bersarapan tanpa Fatihah.  Agak tenang tanpa keriuhan mulut murai Fatihah.


















Keadaan di padang pada pukul 9.00 pagi.  Kelihatan semua pelajar TCAZ beratur di dalam barisan mengikut warna rumah iaitu Biru dan Jingga.  Maskot yang dipilih bagi rumah biru adalah Jerung, manakala rumah jingga adalah Harimau.


















Reaksi Fatihah masa mula-mula nampak kami.  Dia memang ok dan tersangatlah 'cool' tak macam beberapa kawan seusia dia yang lain.  Lelaki terutamanya, terus melalak bila nampak 'parents' mereka.  Fatihah sedikit pun tidak berganjak dari kumpulan untuk menuju ke arah kami.  Memang tersangatlah baik masa tu (good girl).


















Muncung Fatihah yang sedepa.  Sedikit pun tak nak senyum.  Saya tahu dia dah mula rimas, semalaman tanpa kami dan botol susu.


















Bacaan ikrar.  Sungguh 'cute' kawan di sebelah Fatihah.  Kalau tak silap namanya Inas Sabrina.


















Masa ni beratur semula dalam kumpulan sebelum memulakan acara sukan.


















Ada 3 acara sukan untuk pelajar usia 4 tahun.  Semua acara Fatihah main.  Setiap acara ini sebenarnya melibatkan motor halus dan motor kasar serta kemahiran kanak-kanak.

















Acara kedua, golek bola menggunakan gelung.  Fatihah amatlah 'sporting' dan tenang.  Buat dengan penuh fokus.


















Acara ketiga yang Fatihah sertai, kalau tak silap diberi nama 'Kontraktor Rajin'.  Fatihah memang bersemangat.  Sebelum tiba di garis penamat, Fatihah terjatuh.  Mulanya dia tak menangis.  Tapi mungkin disebabkan malu, akhirnya dia menangis.  Kesian anak mama.  Untuk acara umur 4 tahun ni, rumah Jingga dapat tempat kedua.


















Khadija dengan rakan-rakan mengaji Al-Baghdadi di Pra Tahfiz Az-Zahrah.


















Sementara menunggu acara selesai dan penyampaian hadiah, kami bersantai di bawah pokok.  Kami ada juga sertai acara keluarga.  Tapi tidak memenangi sebarang hadiah.  Penyertaan yang hanya suka-suka untuk memenuhi kehendak Khadija yang nak main sama.  


















Acara penyampaian hadiah yang disempurnakan oleh Tuan Haji Kamaluddin bin Rahmat, Pengerusi Az-Zahrah Education Network. 

Tahniah Fatihah!  Walaupun rumah Jingga kalah untuk acara 4 tahun tapi mama bangga dengan kamu.  Komited dan bersungguh-sungguh.  

Perkembangan positif selepas program ini, Fatihah sekarang lebih 'confident'.  Dah tak pakai lampin pakai buang lagi pada waktu siang.  






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...