Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Monday, July 1, 2013

Keluarga vs Kerjaya

Keluarga penting, kerjaya pun penting buat saya pada masa ini. Walaupun kerja seringkali menyebabkan saya 'stress', saya kena 'enjoy' dengan tugasan yang diamanahkan kerana bekerja juga merupakan satu ibadah.  24 hingga 26 Jun, saya berada di Langkawi bagi memenuhi tuntutan tugasan yang diarahkan.  Memang berat rasa hati nak tinggalkan anak-anak dan Hakim.  Menambahkan lagi kerisauan bila mana Lembah Klang dan selatan tanahair dilanda jerebu pada ketika itu.  Mujur diisytiharkan cuti sekolah bagi negeri Selangor yang berada di tahap merbahaya pada sepanjang saya di sana.  Lepas sudah kerisauan untuk menguruskan persekolahan anak-anak.    













Di Subang Airport.  Pada ketika ini, keadaan jerebu agak teruk. Keadaan kabus dan bau asap sehinggakan di dalam bangunan airport.













Kami menginap dan berbengkel di Resort World Langkawi.  Panorama memang amat indah.  Syukur ruang udara di bumi Langkawi tidak berjerebu sama sekali.


Awal pagi, matahari baru nak naik.


Merakam detik-detik indah di sana.  Agak kecewa kerana lensa kamera saya rosak.  Saya lebih gemar bergambar menggunakan kamera berbanding handphone.













Ini merupakan kali ke - 3 saya ke Langkawi.  Masih berperasan sama seperti pertama kali ke sana iaitu teruja nak membeli-belah.  Cumanya kali ni, hanya coklat sahaja yang dibeli.  Sebenarnya teringin juga nak beli pinggan mangkuk atau pemanggang ajaib.  Tapi bila memikirkan kudrat yang tak berapa nak kuat untuk membawa barangan yang berat, terus sahaja saya mengambil keputusan tidak membeli sama sekali.


Bengkel yang kami hadiri ini adalah untuk menyelaras garis panduan bagi permohonan pembangunan di daerah Klang.  Tidak semua jabatan di MPK yang terlibat.  Hanya dikhususkan untuk jabatan teknikal iaitu Jabatan OSC, Jabatan Perancang Bandar, Jabatan Bangunan, Jabatan Kejuruteraan, Jabatan Taman dan Rekreasi dan Jabatan Undang-Undang.

 
Jadual kami padat di sana.  Walaupun penat, tapi taklah 'stress' sangat berada di dalam bengkel tersebut.  Sambil berbengkel sempat juga kami bergambar.












Di airport Langkawi.  Di sana kami sentiasa berempat.   Saya, Ain OSC, Kak Ila dan Kak Lin Taman.  Memang seronok dengan mereka ni.  Walaupun letih melayan bengkel yang tamat sehingga jam 1.00 pagi selama 2 malam kami di sana, ada sahaja topik yang kami bincangkan bila bersama.  

Tidak kira samada bekerja sendiri, makan gaji paling tidak menjadi surirumah sepenuh masa pun turut penat.  Walaupun adakalanya saya merungut bila terasa semakin banyak bebanan tugasan yang diberi di pejabat, saya harus berfikiran positif.  Beranggapan yang Allah nak kurniakan rezeki yang berkat buat saya dan keluarga.  Dan ketahuilah........... sesibuk macam mana pun saya, selepas jam 5.00 petang, masa saya bukan lagi di pejabat tetapi di rumah.  Bekerja untuk suami dan anak-anak pula. 






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...