Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Wednesday, October 30, 2013

Bakal Hajjah

Program Lambaian Kaabah @ Simulasi Haji Cilik merupakan program kali ke-2 yang diadakan oleh Tadika Ceria Az-Zahrah.  Syabas diucapkan kepada guru-guru TCAZ yang sangat kreatif mempelbagaikan program untuk anak-anak didiknya.  Program diadakan pada 17 Oktober 2013, selepas sambutan Hari Raya Aidiladha.

















Macam biasa, program tadika adik tapi kakak Dija pun dijemput turut serta.  Itu yang 'special' tu.  Didatangkan khas Khadija untuk bersama-sama menjayakan simulasi haji tersebut.

















Budak berdua ni seperti biasa, kalau ada program je memang semangat mereka luar biasa. Teacher memang dah arahkan anak-anak dipakaikan telekung dari rumah.

















Program tahun ni diadakan di Taman Pengkalan Batu.  Saya memang tak turut serta dalam program ni, gambar ni sebenarnya abah Hakim yang rakam dari jauh.  Kebetulan beliau lalu di lokasi ni semasa program sedang berlangsung.

















Ibu Zarah selaku Pengetua TCAZ sedang beri penerangan kepada anak-anak mengenai rukun haji.  

















Menurut abah Hakim, Fatihah sentiasa diawasi oleh teacher dia. Mungkin dia paling cinonet dalam 'group' dia kot.  Tu yang dapat perhatian lebih tu.



Sedang mengerjakan tawaf @ mengelilingi kaabah.























Fatihah dan kumpulannya.

















Ni kalau tak silap proses melontar.

















Khadija yang baru nak melontar.

















Sedang melontar.

















'Group' Fatihah yang sedang melontar.  Ada juga mereka bercerita kepada kami mengenai proses yang dilakukan, tujuan melontar ni nak baling batu dekat syaitan seperti kata Fatihah.

Nak bercerita lebih, saya tiada di dalam program tersebut.  Apa yang boleh saya katakan, semoga simulasi haji ini akan menjadi realiti kepada kami sekeluarga suatu hari nanti dengan izinNya.  Insya'Allah.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...