Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Sunday, November 17, 2013

Teratak Kecil Kami

Nak bina gazebo @ pondok panggilan Khadija dan Fatihah ni memang salah satu daripada senarai impian saya tahun 2013 ni.  Syukur Alhamdulillah, Allah murahkan rezeki kami dan permudahkannya. 

Beberapa bulan juga kami 'survey' harga gazebo yang kena dengan bajet kami.  Kalau diikutkan hasrat abah Hakim memang nak buat sendiri, dapat jimat separuh daripada harga beli.  Tapi disebabkan kekangan masa dan tenaga, tambahan pula Khadija dan Fatihah yang dah tak sabar bertanyakan pondok mereka, akhirnya terus sahaja kami buat tempahan di Showroom Seri Laman yang terletak di Puncak Alam.

















Kami beli gazebo 'display set' yang sediada di 'showroom'.  Harga dan rekabentuk serta keluasan 6' x 6' sungguh menepati kehendak kami.  

















Gazebo yang menjadi impian saya untuk dijadikan tempat kami bersantai sekeluarga, tempat Khadija dan Fatihah main masak-masak dan ulangkaji pelajaran.  Sambil minum petang dapatlah kami berbual panjang, bergurau senda sambil bermain congkak, dam aji atau sahibba nanti. 

















Pondok buat kamu berdua.  Dengan harapan, biarlah rumah menjadi tempat pertama paling seronok buat kita sekeluarga.  


Setiap hari celik je mata, tempat pertama yang dituju pondok nilah.

















Dalam tempoh seminggu pondok sampai, Khadija dan Fatihah belum sempat main sepuas-puasnya disini disebabkan keadaan cuaca tak menentu, hujan samada pagi atau petang.

















Baru semalam petang, mereka berdua dapat bermain di sini dengan sepupu mereka dari Bukit Kerayong, Jeram iaitu Aqilah Humaira.

















Aqilah yang ikut kami balik atas ajakan Khadija.  Biarlah mereka bermain bagi mengisi waktu cuti sekolah mereka daripada asyik menonton televisyen atau 'Youtube'.


















Celik je mata, sambung main di pondok lagi.

Mama dan abah suka bila lihat kamu berdua 'happy', main dan belajar sama-sama di pondok ni.

Apa yang boleh mama katakan, biarlah rumah kita menjadi tempat paling tenang dan 'syurga' di dunia buat kita.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...