Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Thursday, February 6, 2014

Sepupu Khadija & Fatihah @ Telok Gadong

Memang seronok bila dapat berkumpul 5 beradik dengan suasana riuh-rendah oleh 9 cucu wan dan atuk Telok Gadong setakat ini.


















Khadija dan Fatihah bergambar di pelamin mini untuk majlis aqiqah dan cukur jambul bagi meraikan cucu terbaru wan, anak Pak Usu Meor mereka pada 2 Februari 2014.

















Sebahagian waris Telok Gadong (kecuali Ain si baju merah).  Fariz, hero yang ligat di kelilingi kakak sepupu.

















'Handsome boy', Muhammad Irfan Hazim yang baru berusia setahun lebih tapi tinggi dia dah macam budak umur 2 1/2 tahun.  Masih takut-takut dengan kami, sebab sebulan sekali je balik rumah wan Telok Gadong.

















Berbaju pink, Nur Aqilah Anis dan adiknya Angah @ Amoi, Nur Hazirah Izzati tersangatlah 'cute'. 

















Norsaleha, anak ketiga dalam susunan adik-beradik kami, selepas saya.  Dia ni memang putih dan berbeza dari kami adik-beradik yang lain.























Yang diraikan.  Puteri Hasya Hanania binti Meor Mohd Shukor baru nak masuk 3 bulan.  Pandai senyum bila diagah.  Tak kurang juga si Puteri ni suka sangat melalak, minta diangkat.


















Abah Hakim beramah mesra dengan si penjaga kambing golek.























Adik ipar bongsu kami yang satu-satunya perempuan.  Lain-lain ipar saya sebelah Telok Gadong adalah lelaki.  Bertuah Anis, dilayan oleh mak seperti anak-anak perempuannya juga.

















Cantik juga tema biru pink pilihan Anis ni ye?


















Ambil berkat tangan mak @ wan.

















Turut meraikan birthday mak lang dan ulangtahun perkahwinan Meor dan Anis pada tarikh yang sama. 

















Alhamdulillah, makanan mencukupi dan banyak juga yang lebih walaupun jemputan yang datang lebih daripada yang dianggarkan.  Terima kasih di atas kehadiran kumpulan marhaban, jemaah masjid dan saudara mara yang melapangkan masa hadir ke majlis tersebut.
















'Goodies' untuk kumpulan marhaban dan jemaah masjid dari air tangan tuan rumah.  Mak berbesar hati nak buat pulut kuning dan rendang ayam yang diletakkan dalam gelas kaca untuk edaran kepada mereka.  Memang sedap pulut dan rendang mak, tiada tandingan dengan yang lain setakat ini.

















'Sponsored by' acik Nor khusus untuk majlis ini.  Gula-gula 'Qadbury' diletak dalam bekas plastik.




















 


Bunga telur yang 'simple'.
















Abah Hakim boleh relaks dan borak-borak sebab majlis ni guna khidmat katering.
















Khadija yang 'sporting' bergambar, Fatihah pula masa ni tengah 'moody', mungkin 'jealous' bila tumpuan beralih daripada dia kepada sepupunya yang lain.
















Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula tempat bermain.  Di halaman nilah tempat kami adik beradik bermain dan belajar mengayuh basikal, sekarang pula tempat cucu-cucu mak belajar bertatih dan berkejaran.

Rumah warisan yang dipusakai daripada atuk dan wan saya dahulu.  Al-Fatihah untuk Allahyarham Haji Hashim bin Md. Isa dan Allahyarhamah Hajjah Mariam binti Daud.






















Diakhiri dengan gambar cucu sulung dan kedua Telok Gadong, abang Naim dan kakak Sarah yang hanya 2 beradik.  Anak kak Ti yang kini dah berumur 18 dan 15 tahun.  (Gambar diambil dari FB Ahmad Naim sebab susah nak rakam gambar mereka berdua).






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...