Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Wednesday, April 2, 2014

Alhamdulillah.... Rezeki

Peristiwa makan-makan di Bagan Seafood ni berlaku hampir sebulan lepas tapi baru sekarang saya coretkan di dalam blog ini. 






















Sebahagian menu yang dipilih pada malam tersebut.






















Antara yang turut serta.  Kak Ti dan Abang Sofian tidak dapat serta sebab demam.  Hanya anak mereka berdua yang dapat 'join'.  Aida Sarah bertudung hitam dan Ahmad Naim berkaca mata.  'Family' mak lang Leha pun tak dapat 'join' kali ni.  Our father @ atuk Ariff seperti biasa tak berminat nak turut serta disebabkan keadaan kesihatan yang tidak mengizinkan.  Mujur mak dan mak lang 'sporting' ikut sama pada malam tersebut. 






















Terima kasih achik Nor sebab belanja.  Semoga terus dimurahkan rezeki.  Achik Nor ni anak keempat dari lima beradik kami.  Achik Nor ni memang tak kedekut.  Kerap juga dia belanja kami.






















Faris dan papanya.






















Adik bongsu satu-satunya lelaki dalam keluarga Haji Md. Ariff dan Hajjah Rohani bersama Anis dan Puteri.

















Rupa paras Khadija dan Faris ada kesamaankan?  Fatihah pula yang nampak lain.

















Khadija dan kakak Sarah yang semakin tembam.  Sebiji seperti rupa mama dia @ kak Ti saya.

Coretan mengenai makan-makan yang sebenarnya kerap kali berlaku dalam 'family' kami.  Tapi kebiasaannya di rumah sebab mak kami lebih gemar masakan sendiri.  Selalu bila anak-anak berkumpul, mak pasti akan memasak menu yang 'special' macam nasi beriyani + ayam masak merah, lontong dan yang paling 'simple' bagi dia adalah laksa.  Bagi sesetengah orang mungkin ia remeh.  Tapi tidak bagi mak.  Mak akan cuba untuk memenuhi kegemaran anak-anak dia. Dapat kami lihat di wajah mak, dia puas bila anak-anak balik dapat menikmati masakan dia.  Permintaan dari menantu juga selalunya mak penuhi terutama abah Hakim yang memang puji air tangan mak memang 'best'.  Doa saya, semoga mak kami terus diberi kesihatan yang baik.  Amin.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...