Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Thursday, June 12, 2014

Mandi-Manda Wet World, Shah Alam @ Cuti Sekolah

Cuti sekolah selama hampir 3 minggu kali ni, saya dan abah Hakim menghabiskan cuti kami beberapa hari untuk meluangkan masa bersama-sama mereka berdua.  Kali ni kami tidak ke lokasi yang jauh atau menginap di mana-mana hotel.  Biarlah bajet cuti-cuti yang kami peruntukkan tu banyak sikit sehingga hujung tahun nanti sebab hajat di hati nak bawa mereka berdua bercuti naik 'flight' pula.

Bagi memenuhi kehendak Khadija dan Fatihah yang suka mandi kolam, kami 'survey' di beberapa lokasi yang kena dengan bajet dan kesesuaian masa kami.  Akhirnya kami memilih Wet World, Shah Alam.  Perancangan yang tidak dibuat awal, 'last minute' terus sahaja kami ke sana. 

















Fatihah macam biasa.  Budak terlebih 'excited' kalau kena dengan mood dia.

















Lincah betul dia masa ni.  



















Mama macam biasa, malas nak tukar baju, hanya duduk di tepian memerhati dan mengawasi pergerakan mereka. 


















Abah Hakim yang sabar melayani anak-anak.  Dia cukup 'sporting' bab jalan-jalan ni, sebut je mana nak pergi, dia sememangnya akan memberikan kerjasama kalau kena dengan bajet dan masa.  Itu yang membuatkan kami tak boleh berenggang dengan abah Hakim ni.


















Lihat betapa 'sporting'nya abah Hakim, setia menunggu anak-anak turun naik gelongsor.

















Kakak Dija pun tak kurang hebat.  Semua tempat nak dicubanya.

















Sebenarnya tak lama kami di sana, lebih kurang 1 1/2 jam je.  Masa ni dah hampir pukul 6.00 petang.  Orang pun dah makin kurang.


















Jadilah, walaupun hanya di Wet World.  Yang penting mereka yang kami sayangi 'happy'.

Cuma komen mereka bertiga tentang Wet World ni ~ agak kotor 'especially' tempat persalinan baju.  Pandai pula si Fatihah menuntut tempat yang lebih 'best' keesokan harinya dengan abah Hakim.  Insya'Allah, 'next time' mama dan abah Hakim akan rancang betul-betul percutian kita.





0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...