Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Monday, June 16, 2014

Projek Tadika Fatihah

Tugasan untuk Fatihah yang diberikan oleh Tadika Ceria Az-Zahrah iaitu projek 'Fun English At Home' (Bounty Programme).  Seperti tahun lepas juga, bertemakan samada haiwan atau kenderaan.  Mama selaku penggerak projek ni memilih tema haiwan dengan mengambil angsa peliharaan kami iaitu Kaka sebagai model kepada projek adik kali ni.


















Fatihah berpuashati dengan model yang mama siapkan untuk dia. Sepatutnya model kena menggunakan bahan buangan @ terpakai dan diletakkan di dalam kotak.  Tapi mama sengaja ubah ikut kreativiti sendiri.

















Entah berapa agaknya markah yang Fatihah dapat.  Markah dari sudut hasil kerja tangan pelajar mungkin tak ada kot sebab hampir 90% mama yang hasilkan model ini.  Markah komitmen dan 10 perkataan mungkin boleh dapat.


















Disebabkan ibu bapa kena sediakan journal @ laporan berkaitan projek ini, 'observation on the habitat of the goose' perlu dibuat.

















Bukan main lagi si Kaka bila Fatihah cuba mendekati dia.  Suara Kaka punyalah kuat.



Khadija yang banyak membantu adik Fatihah menghafal dan mengingati 10 perkataan berkaitan angsa.  Nampak macam Fatihah boleh ingat kesemuanya.  

'Good Luck' Fatihah!  Mama, abah dan kakak Khadija yakin Fatihah boleh menunjukkan bakat Fatihah semasa 'presentation' projek ni pada teacher Edzati nanti.







0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...