Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Thursday, June 5, 2014

Selera Makan

Disebabkan selera makan dan sindrom "malas dan letih" masih mengusai diri sehingga ke hari ini.  Banyak cerita yang sepatutnya menjadi kenangan diabadikan di blog ini tertangguh.  

'Entry' kali ni, dirangkumkan mengenai gambar makanan.  Saya akui, hilangnya atau tiada selera makan bererti juga hilang satu nikmat hidup saya. 


















Makan di Texas Chicken, AEON Bukit Tinggi, Klang bagi meraikan 'birthday' saya pada 25 April lepas.  Alhamdulillah dan terima kasih abah Hakim sebab beria-ia hendak meraikan walaupun tahu saya tiada selera untuk makan apa-apa. 


















Mereka berdua yang menceriakan suasana.  Tiada serinya tanpa kehadiran mereka. 

 















Kami ber'steamboat' di rumah.  Ni hasil idea abah Hakim.

















Hanya menggunakan 'rice cooker'.  Jadilah, bukan makan beria sangat pun.
 

Menu lauk kenduri tahlil arwah atuk, nenek dan moyang kami.  Kalau kenduri kecil-kecil dalam rumah macam ni, kami masih mengekalkan budaya hidang lagi.  Lauk pilihan selalunya merupakan lauk kesukaan arwah atuk dan wan.

















Pizza dan cupcake untuk meraikan Hari Ibu khusus untuk saya.  Sungguh berbesar hati saya ketika ini.

















Cupcake yang sebenarnya lebih kepada mereka berdua.














Ni masa kami makan tengahari di Restoran Nasi Arab, Bandar Bukit Raja, Klang.  Kerapkali makan di luar sehinggakan naik jemu.  Mama hilang selera makan, sebaliknya dengan Khadija yang selera makannya semakin menjadi-jadi semenjak bersekolah sepenuh masa dari 7.30 pagi hingga 6.15 petang.

Apa pun, Alhamdulillah........ 






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...