Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Saturday, August 23, 2014

Happy Birthday Fatihah!

Syukur Alhamdulillah, anak mama dan abah dah 5 tahun pada 16 Ogos lepas.

Sambutan hari jadi Fatihah diadakan di tadika atas permintaan dia sendiri yang sejak beberapa bulan lepas asyik tanya "Bila hari jadi adik?  Adik nak sambut kat tadika tau mama."

















Kek coklat moist yang ditempah dengan mak usu.  Pilihan kartun animasi Frozen - Elsa dan Anna tu juga atas permintaan Fatihah.


Cenderahati yang tak seberapa ~ Penanda Buku yang dibuat khas untuk semua guru di Tadika Ceria Az-Zahrah.  Juga hasil kreativiti mak usu.  Harga untuk setiap satu juga amatlah berbaloi. 

















Untuk kawan-kawan tadika seramai 105 orang dari umur 4 hingga 6 tahun.  Di dalamnya diletakkan set alatulis, belon dan biskut.























Si cilik yang semakin terserlah kecomelannya ~ Nur Khairin Fatihah binti Hakim yang membawa maksud 'Cahaya Pembuka Kebaikan'. Semoga anak mama dan abah menjadi insan yang seiring dengan maksud nama yang diberi.


Susah nak suruh senyum.  Bila tanya kenapa tak nak senyum, alasan dia "Adik malu." 


3 orang sekaligus sambut 'birthday' pada hari yang sama. 


Potong kek setelah bacaan doa dan nyanyian lagu hari jadi beramai-ramai.


Dengan kawan-kawan sebaya. 























Inas antara kawan yang paling rapat dengan Fatihah.


Di rumah permintaan Fatihah cuma nak kek kecil sahaja.  Kalau bab ni memang Fatihah ok.  Tapi kalau bab menangis dan mengungkit dialah nombor 1.


Doa mama buat Fatihah ~ Moga Fatihah diterangkan hati dalam menuntut ilmu, dilembutkan hati untuk mendengar cakap mama dan abah, dilimpahi rezeki dan kesihatan yang baik serta berjaya di dunia dan akhirat.  

Mama, abah dan kakak sayang Fatihah.





0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...