Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Monday, August 11, 2014

Hari Ke-2 Syawal

Raya kedua giliran kami beraya di kampung sebelah abah Hakim pula iaitu di Kampung Bukit Kerayong, Kuala Selangor.  Seawal jam 8.00 pagi kami dah 'ready' untuk ke sana.


















Sebelum tu bergambar dulu dengan baju warna sedondon kami iaitu 'Royal Blue'.


















Masih berempat.  Insya'Allah, tahun depan beraya berlima pula. 

















Keluarga sebelah abah Hakim yang memang 'happening'.  Manakan tidak, adik-beradik abah Hakim je dah 8 orang, cucu yang ada termasuk Khadija dan Fatihah setakat ni 24 orang.  Sebab tu, kalau beraya di sebelah abah Hakim terpaksa korbankan lebih masa sebab dalam kampung tu je boleh dikatakan rata-ratanya merupakan saudara mereka.  Menurut abah Hakim, adik-beradik bapak mertua saya sahaja ada 14 orang, tapi sebahagian daripadanya telah meninggal dunia. 


















Saya menantu perempuan yang bongsu.  Bergambar bersama sebahagian daripada biras, kak Dil, kak Asza, kak Nira dan Kak Kiah beserta anak saudara perempuan.

















Di hari lainnya, beraya di rumah abang sulung abah Hakim @ abang Aci di Bukit Kapar.  Khadija dan Fatihah cukup suka dengan suasana rumah ni sebab sejuk, luas , banyak pokok, banyak rama-rama, ada kolam ikan dan yang pasti menunya setiap tahun memang meletup. 

















Masih gambar di rumah yang sama.  Khadija kalau datang sini mesti nak petik gitar abang sepupunya, Faiq.  

















Gambar mereka berdua yang dah pandai melawa.  Mama pun memang sukakan mereka nampak cantik dan sempurna bila keluar rumah.  Si adik yang masih boleh ikut apa yang mama pilih untuk dia pakai, berbeza dengan kakak yang dah pandai cerewet.  Terutama dalam bertudung.  Kalau dia kata nak pakai tudung bawal, kenalah mama gosok dan pakaikan.  Janji dia seronok dan suka bertudung.























Adik yang susah nak suruh senyum bila bergambar sebab nak sorok gigi depan dia yang rongak.  Apa pun, adik tetap 'cute'.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...