Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Monday, August 4, 2014

Iftar @ Malam Raya

Alhamdulillah, dapat juga kami sekeluarga iftar @ berbuka puasa di luar pada Ramadhan yang lepas.  Itu pun seperti tahun sebelum-sebelumnya pada malam raya.  Lokasi kali ni di AEON Bukit Tinggi, Klang.  Sebelum tu sempat juga kami singgah menziarahi pusara arwah wan @ Hajjah Mariam binti Daud di Tanah Perkuburan Islam Lipat Kajang, Klang.


















Lebih kurang lagi 5 minit menunggu azan Maghrib untuk berbuka puasa.  Alhamdulillah, Khadija dapat menyempurnakan puasa penuh sebulan.  Fatihah ada dalam 10 hari dapat habiskan puasa penuh.  Yang lainnya hanya separuh atau paling tidak sehingga jam 6.00 petang. 

















Perancangan awal kami nak berbuka di Pizza Hut.  Tapi disebabkan sampai lebih kurang pukul 6.30 petang.  Pizza dah habis di 'reserved' orang.  Mencuba nasib pula di Kenny Rogers, juga sama.  Rata-rata restoran yang ada dah habis di 'reserved' seawal jam 6.30 petang.  Mujur masih ada rezeki kami di Secret Recipe.

















Disebabkan 'frust' tak dapat berbuka di Pizza Hut, menu yang dipilih juga agak 'simple'.  Yang paling banyak kami 'order' adalah air.

















Kami berdua.  Air sirap ros dan tamar diberi percuma untuk berbuka puasa.  Bagi saya sirap ros tu sedap, hinggakan tak puas minum.

















Khadija dan Fatihah yang dah tak sabar.

















Tom Yam dan jus tembikai pilihan abah Hakim.

















Kami bertiga hanya memilih pizza, mushroom soup dan oreo cheese cake.
















Pizza Secret Recipe yang rasanya bolehlah....... tapi tak sehebat jenama Pizza Hut @ Dominos.

Alhamdulillah.  Balik dari berbuka, kami makan pula nasi beriyani air tangan mak @ wan pula.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...