Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Saturday, January 17, 2015

Day 1 @ Hotel Colmar Tropicale

Hotel Colmar Tropicale ni kami tempah secara 'online' di booking.com. Dengan harga RM270.00, agak berpuashati juga kerana kami diberikan "bilik" yang luas bersekali dengan ruang tamu, ruang makan dan 'pantry'.  














Mereka yang 'happy' sebab dah dapat masuk bilik.














'Pantry'.














Meja solek juga terletak di luar bilik.














'Toilet' yang jubinnya pada saya agak klasik.  Khadija dan Fatihah suka sebab ada 'bathtub'.














Bilik dengan hiasan ala-ala Inggeris.














Ruang makan bersebelahan 'pantry'.  

Pada saya yang telah berkali-kali tidur di hotel dan masih di dalam bilangan ahli keluarga yang kecil sebenarnya tidak sukakan ruang yang luas untuk kami.  Saya lebih suka bilik yang bersekali dengan sofa, televisyen dan ruang 'pantry'.  Bila terlalu besar, rasanya agak janggal, saya di dalam bilik keseorangan dan anak-anak dan abah Hakim di luar menonton televisyen.  Maklumlah, saya ni penakut dan suka fikirkan yang bukan-bukan.  



Anak yang baik, tak banyak kerenah.  Baring atas sofa pula.  Dah penat dipegang dan duduk dalam 'stroller'.























Pemilihan lokasi bercuti juga mengambilkira kemudahan kolam renang yang "mesti ada" di lokasi tersebut. Lebih kurang pukul 4.00 petang, mereka berdua tuntut janji daripada abah Hakim.  Minta dibawakan mereka mandi di kolam renang.  Mulanya mereka berdua nak keluar dari bilik dengan baju renang. Mujur abah Hakim minta mereka pakai baju renang di dalam sebab lokasi kolam renang berada di hujung bangunan hotel dan kena melalui "pekan" ini.  

Mama dan Muhammad Harraz tinggal dalam bilik sahaja disebabkan lokasi kolam renang yang agak jauh dari bilik dan perlu menuruni anak tangga.























Mereka berdua yang 'frust' tak dapat mandi kolam sebab cuaca terlalu sejuk dan hujan renyai-renyai. Fatihah agak tidak kisah, berbeza dengan Khadija yang merungut katanya tak 'best' sebab tak dapat mandi kolam.  Bak kata Fatihah, "Frozenlah kakak, air sejuk dan beku."  Balik bilik, terus sahaja abah Hakim penuhkan air dalam 'bathtub' dengan harapan dapat memenuhi hajat mereka nak berendam dalam air.  























Hanya mereka bertiga yang keluar berjalan di "pekan" ini pada sebelah malam.  Mulanya jalan untuk 'survey' kedai makan selain restoran makanan barat, tapi agak hampa sebab kedai makan yang ada mengambil masa 20 minit perjalanan dari sini.  Disebabkan khuatir berdepan dengan risiko sekiranya kedai makan yang dituju tutup, maka kami putuskan sahaja untuk dapatkan 'Room Service' bagi makan malam kami.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...