Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Thursday, January 1, 2015

Persiapan Majlis Aqiqah & Cukur Jambul Muhammad Harraz

Muhammad, itulah panggilan kakak buat Putera mama dan abah. Bagi mendapat keberkatan di atas kelahiran Muhammad yang sememangnya kami nanti-nantikan ini, kenduri doa selamat, aqiqah dan cukur jambul kami adakan selepas genap 2 bulan umur Muhammad. 























Setelah berbincang, mama dan abah Hakim sepakat memilih 20 Disember 2014 untuk meraikan majlis tersebut.  Kali ni kami adakan majlis aqiqah ini di rumah kami sendiri.




Kakak Dija dan Fatihah yang paling teruja mengira hari bila kenduri nak diadakan.  

Katil baby didekorasi oleh tangan seni mak usu kami hasil dari idea saya dan mak cik Nor dengan ditatarias berdasarkan warna tema biru, kelabu dan putih untuk majlis tersebut.  


Popcorn dan gula kapas menjadi pilihan saya sebagai 'goodies' kepada tetamu.  Memang berbaloi dengan rasanya yang cukup memuaskan.























Tempahan saya buat secara 'online' dan dihantar sehingga ke pintu rumah. 




Khemah kombinasi warna royal blue dan grey.














Beg 'goodies' yang didalamnya diisi popcorn, roti dan kek cawan. Masa ni beg 'goodies' belum dimasukkan bunga telur lagi.













Malam sebelum majlis, kami sibuk dengan susunan beg 'goodies', yang diraikan baby Muhammad lena tidur. Memang anak yang baik, Muhammad boleh dikatakan 'baby' yang tak banyak ragam. Alhamdulillah, waktu malam tidur mengikut waktu dan hanya bangun hampir menjelang subuh.  Memang anak yang soleh kamu Muhammad Harraz.







0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...