Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Saturday, February 28, 2015

Kami Di Hari Cuti Tahun Baru Cina

Cuti panjang Tahun Baru Cina baru-baru ni kami tak berjalan jauh. Hanya berjalan sekitar Klang dan bawa anak-anak ziarah atuk nenek mereka di Bukit Kerayong, Kapar. Mujur juga tak 'plan' jalan-jalan keluar dari negeri Selangor.  Kalau tak memang tak berbaloi sebab dengarnya semua tempat 'jammed' tak kiralah atas jalanraya, tempat makan, hentian R&R.  Alhamdulillah, bertepatan dengan kami yang mana sejak dulu lagi memang mengamalkan percutian yang dirancang, baik dari segi pemilihan lokasi, tarikh dan bajet.























Baby Muhammad Harraz yang semakin aktif meniarap.  Dalam tak sedar, contohnya tidur pun dia akan meniarap.  Meniarap pula bukan statik di satu tempat.  Siap boleh buat pusingan 360 darjah lagi. Memang bijak bintang hati mama ni. 


Kami pun sebenarnya tidaklah hanya duduk diam 4 hari bercuti tu kat rumah je.  Kami ada juga jalan-jalan sekitar Klang.  Jalan-jalan cari makan yang utamanya.  Masa ni kami makan di Johnny's Restaurant di AEON Bukit Raja, Klang.  Dah lama rasanya tak ke sini, lebih dari 5 tahun.  Rasanya juga ni baru kali ke-2 atau ke-3 saya menjamu selera di Johnny's ni.























Si mulut becok, Khairin Fatihah yang semakin hari semakin banyak songeh.  Mulut juga semakin becok. Selagi tak tidur ada je yang direkanya.  Alhamdulillah, Fatihah juga menunjukkan minatnya untuk berlumba belajar untuk jadi pandai kata dia macam kakak.














Makan di Johnny's Restaurant ni ada pilihan menu goreng-goreng. Tapi yang utama adalah 'steamboat'.



Cuti kali ni juga, rumah kami dikunjungi Aqilah dan Hazirah yang hanya balik sekali-sekala ke Klang.  Kali ni dia duduk seharian di rumah kami.  Ibu ayah sibuk pergi 'shopping' sebab nak pindah rumah baru mereka di Hulu Langat nanti.  Rupanya, rumah kami terutama pondok ni jadi idola Hazirah @ Angah.  Siap beritahu ayah dia nak buat pondok macam rumah kakak Dija bila rumah baru mereka siap nanti.














Semoga hubungan rapat Khadija dan Fatihah dengan sepupu mereka berpanjangan sampai bila-bila.  


Aktiviti abah Hakim bagi mendapatkan berat badan ideal.  Cuba aktif di dalam sukan berbasikal dengan menyertai program berbasikal sempena hari Wilayah di Putrajaya.  Berat mama 'maintain'.  Berat abah Hakim makin naik.  Apa pun, mama doakan abah Hakim sentiasa sihat untuk sama-sama membesarkan permata hati kami.  Insya'Allah.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...