Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Thursday, April 9, 2015

Apa Mereka Buat?

Karakter yang berbeza di antara Khadija dan Fatihah.  Khadija lebih gemar membaca atau menulis jika masa terluang selain menonton televisyen.  Berbeza dengan Fatihah yang suka bermain anak patung atau masak-masak. 

Hujung minggu, celik je mata perkara pertama yang Fatihah cari adalah mainan.  Memang berbeza dengan Khadija yang akan mencari bahan bacaan atau paling tidak pegang pensil dan buku nota.  Entah apa-apa cerita pendek yang akan ditulisnya.


Khadija dah boleh harap susukan adiknya, Muhammad Harraz.  Tapi dalam pada menyusukan adiknya, dia sibuk membaca buku cerita yang dipinjam di Perpustakaan Sungai Udang.

Fatihah pula dengan aktivitinya bermain sorang-sorang disebabkan Khadija memang tak minat langsung main anak patung atau masak-masak.  Tak pernah saya lihat Khadija belai anak patung atau pun main olok-olok sedang memasak.  Tak suka kata dia.














Selesai habis sebotol susu, adik Muhammad Harraz ditinggalkan keseorangan.  Mana kakak-kakak ni?














Oh, kakak Khadija tolong Fatihah.  Tolong ke main sama?














Baca buku, baca buku juga.  Tapi kalau dah namanya budak, sekejap je boleh bertahan.  Dalam 15 minit dengan sesuatu keadaan.  Bosan membaca, bermain juga dia akhirnya.

Inilah aktiviti kakak Khadija dan kakak Fatihah yang mana tak lama lagi adik Muhammad Harraz pun akan ikut 'join'.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...