Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Wednesday, April 22, 2015

Kesayangan Kakak ~ Muhammad Harraz

Alhamdulillah, Muhammad Harraz dah 6 bulan.  Dah pandai macam-macam.  Sama bijak macam kakak-kakaknya juga.




Dah hampir-hampir nak merangkak.  Meniarap dah sampai separuh rumah.  Jadi kena pastikan lantai dalam keadaan bersih sebab Muhammad Harraz akan meneroka.  Selalunya bila ada 'sesuatu' yang dia tertarik dia akan cuba untuk sampai ke lokasi itu, contohnya macam kakak sedang main, dia akan usaha untuk sama-sama 'join'.














Muhammad Harraz bukan seorang yang 'pemakan' agaknya.  Tak berapa gemar bila disuapkan bubur.  Mungkin kena rajin buat puri buah-buahan kot.  Tunggulah bila mama rajin dan ada kelapangan masa.


Boleh bermain seorang bila ditinggalkan sendirian.














Tak banyak ragam.  Amatlah senang menjaga Muhammad Harraz.














Sangat disayangi oleh kakak-kakaknya.  Muhammad Harraz lah yang dicari kakak sebaik bangun dari tidur.  Tak henti-henti juga dicium kakak sebelum mereka ke sekolah.























Kalau Muhammad Harraz bangun seawal 5.00 pagi, dialah yang temankan abah duduk di tikar sembahyang.  Teman abah mengaji Al-Quran.  Mudah-mudahan surah-surah yang dibaca dapat meresap di jiwa Muhammad Harraz.























Muhammad Harraz yang disayangi.  Semoga kamu menjadi anak soleh yang berjaya di dunia dan akhirat.  Kamulah kebanggaan mama dan abah.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...