Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Monday, April 20, 2015

Laman Kami

Sekarang ni saya dah tak risau lagi bila hujan lebat.  Sebabnya, laluan keluar masuk ke rumah kami dah berturap.  Alhamdulillah.  Kalau dulu, asal hujan lebat sikit, habislah kereta dan tayar yang bersih dipenuhi air becak.

Saya dan abah Hakim terbuka hati nak turap laluan ni setelah selesai kenduri akikah yang mana disebabkan banyak kenderaan yang keluar masuk, telah menerukkan lagi struktur tanah di situ.














Akhirnya, pada awal April kami cukupkan juga bajet untuk tujuan turapan ini.  Hanya dengan 2 lori besar dan bajet tak sampai RM2,000.00 termasuk JCB untuk meratakan tar ini.














Agak luas pemandangan hadapan rumah kami yang juga merupakan tanah @ bahagian Kak Ti, kakak sulung saya.  Oleh kerana kami yang duduk di sini, jadi urusan pembersihan semak-samun adalah di bawah tanggungjawab kami.  Jadi, hampir setiap hujung minggu, abah Hakim terpaksa menghabiskan masa untuk membersihkan samada rumput @ semak-samun di bahagian hadapan atau belakang rumah.


Pandangan dari arah hadapan laluan menuju ke rumah kami.














Alhamdulillah, syukur di atas kurniaan rezeki dari Ilahi.  Rumah yang akan kami duduki sehingga ke hari-hari tua kami.  Insya'Allah.  Semoga Allah berikan kami sekeluarga kesihatan yang baik dan dipanjangkan usia.  Amin.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...