Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Saturday, April 4, 2015

Our Golden Time

Dengan adanya 'smart phone', tablet atau iPad, saya dapati masa bersama di rumah lebih ke arah menghayati 'gadjet' berbanding berbual.  Situasi ni tak terkecuali di dalam keluarga kami.  Jadi, saya rasakan masa yang terbaik dan fokus untuk bersembang, bertanyakan aktiviti seharian atau apa-apa sahaja adalah di meja makan dan semasa di dalam kereta.  Untuk itu, saya sarankan sementara anak-anak masih kecil ini, mulakanlah dengan membudayakan makan bersama-sama sekurang-kurangnya sekali dalam sehari.  Kalau tak dapat semasa sarapan, sekurang-kurangnya makan malam perlulah bersama-sama duduk di meja makan.  Situasi ini perlu dibudayakan dari sekarang bagi mengelakkan ianya 'janggal' bila masing-masing dah dewasa kelak.  














Gambar ni saya rakam semasa kami duduk lepak sambil  makan aiskrim di McDonald's AEON Bukit Tinggi.  Jalan-jalan yang tidak 'plan'.  Tu pasal masing-masing taklah bersiap rapi. 














Budak bijak yang tersangatlah baik.  Senang dibawa berjalan. Tinggalkan sahaja dia dengan abah, mama dan kakak-kakak boleh jalan-jalan 'shopping' berjam-jam lamanya tanpa Muhammad Harraz.














Makan aiskrim di McD, makan ayam di KFC.  Adilkan?  Dapat duduk di dua restoran dalam hari yang sama.














Mereka berdua yang akrab.  Teman bergaduh, ketawa dan menangis bersama.

Hargailah detik bersama anak-anak terutama semasa mereka masih kecil ini.





0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...