Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Saturday, October 3, 2015

Basikal Baru Kami

Sejak beberapa tahun kebelakangan ni, 'trend' berbasikal sebagai aktiviti riadah hujung minggu semakin mendapat perhatian tak kira usia khususnya bagi masyarakat yang tinggal di kawasan bandar yang mana aktiviti tersebut dilakukan samada di taman rekreasi dan kawasan perumahan yang kurang aliran trafiknya.


Kami juga turut terpengaruh untuk menambah koleksi basikal yang ada. Puas 'survey' di laman web dan laman sosial, kami akhirnya memilih untuk membeli terus di kedai basikal Kuala Selangor.  'Folding bike' atau basikal lipat yang menurut tauke kedai boleh menampung berat penunggang sehingga 130 kg.  Bukan sahaja abah Hakim, saya malah Khadija pun boleh menunggang sama.  Tempat duduk dan pemegang boleh dilaras mengikut ketinggian penunggang serta cirinya yang mudah dibawa ke mana-mana amat menarik perhatian kami. Harganya pula?  Bolehlah, berbaloi dengan jenama dan kualitinya. Puas memujuk tauke, dapatlah kami 'free gift' berupa lampu keselamatan sebagai aksesori tambahan.


Mudahkan untuk dibawa ke mana-mana?  


Boleh dimuatkan di dalam kereta bersaiz kecil.  


Perasmian oleh saya.














Khadija paling teruja nak cuba.  Yang ramai-ramai tu pula sepupu-sepapat Khadija belah abah Hakim.  














Warna basikal, mestilah atas pilihan saya.  'Black and silver'.  














Fatihah dengan kakak Aqilah sedang belajar bawa basikal tanpa sokongan 2 roda di belakang.  Teruskan usaha Fatihah. 

Dah ada 'folding bike' ni, bila kelapangan nanti kami 'plan' nak ke padang Setia City Mall atau Putrajaya sebab di sana memang ada laluan untuk berbasikal.  Dapat juga mengeluarkan peluh.




0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...