Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Friday, October 30, 2015

Santai Hujung Minggu @ Pusat Akuatik Shah Alam

Perkongsian mengenai aktiviti santai hujung minggu kami di Pusat Akuatik Shah Alam.  Sekali-sekala bertukar angin daripada mandi-manda di kolam renang MPK ke lokasi berjiran dengan Klang dengan jarak perjalanan hampir 15 minit sahaja.

Mengenai kolam renang MBSA ini, saya dapati tiada banyak perbezaan dengan kolam renang MPK.  Keselesaan dan persekitaran rasanya tidak jauh beza.  Cumanya di MBSA, ada disediakan kolam renang 'outdoor' dan 'indoor'.  Info lanjut mengenai lokasi, waktu operasi dan bayaran masuk yang dikenakan boleh dilayari di laman web rasmi Majlis Bandaraya Shah Alam.













Khadija yang paling teruja sebab dah pandai berenang.














Kami.  Saya macam biasa hanya jadi pemerhati dan tak turut serta berendam di dalam kolam.














Kami memilih kolam renang 'outdoor'.  














Abah Hakim melayan anak-anak turut berendam dalam kolam yang cetek sesuai untuk kanak-kanak. Muhammad Harraz juga sangat sukakan air.  Berendam sehingga kecut dan biru tangan dia.  














Kakak Khadija yang dah pandai berenang tapi dengan satu gaya sahaja.  Kalau diikutkan dia belum tamat sepenuhnya belajar berenang.  Insya'Allah, akan sambung semula cuti sekolah bulan Disember ini.














Mereka yang 'happy'.  Alhamdulillah.














Di kolam renang dewasa.  Sebenarnya berlaku satu peristiwa di sini yang mana baju renang Fatihah tertinggal akibat kelekaan dan kecuaian kami.  Harapkan kakak Khadija, dia hanya uruskan pakaian renang dia sahaja tanpa memperdulikan Fatihah.  Mujur ada kedai menjual baju dan peralatan berenang di Pusat Akuatik ini.  Tak pasal-pasal,  Fatihah dapat baju renang baru.














Boleh tahan 'best' di sini.  Insya'Allah akan datang lagi di masa-masa akan datang. 






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...