Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Sunday, December 13, 2015

Aktiviti Cuti Sekolah ~ Kem Anak Soleh dan BFF

Cerita kali ini Dija tulis sendiri tau.

Cuti sekolah ni daripada bermain, tengok TV, baik kita manfaatkan cuti sekolah pada tahun ni dengan belajar membaca Al-Quran, belajar solat dan menulis huruf jawi.  Kem ni bukan saja-saja je pergi kat sana, kita juga boleh bersilaturrahim.  Kem ini juga ada permainan, seperti main kuiz, tayangan video. Kalau kuiz, siapa dapat jawab soalan, dia dapat hadiah.  Kalau kawan-kawan lain dapat ikut program ni memang bestlah.  Oh ya, kem ni selama 5 hari dari hari Isnin hingga Jumaat, 30 November hingga 4 Disember 2015.














Ini kawan rapat atau bff saya iaitu Khairunnadia.  Tapi orang panggil dia Nadia.  














Saya sangat sedih kerana kami akan berpisah, sebab Nadia bertukar sekolah mengikuti Umminya seorang guru.  Dia akan bersekolah di Sekolah Kebangsaan Pulau Indah dan sekolah petang Sekolah Agama Rantau Panjang. 























Fatihah pun ikut sama. Kalau kawan-kawan nak tahu lokasinya ni saya nak beritahu Surau Hizbul Islami, Rantau Panjang, Klang.


Ustaz Hairulnizam ialah ayah kepada Nadia. Ustaz ni lah yang menganjur program ni.  Saya berasa sangat gembira kerana turut serta.  Bukan Ustaz seorang sahaja yang mengajar kami, malah Ustazah Khairunnisa iaitu ibu kepada Nadia, turut membantu. 














Ustazah Nisa sedang bercerita.


Kami sedang bersenam.   














Masa hari terakhir, Ustaz ada bagi hadiah.














Semua orang dapat hadiah.














Yang tepi sekali tu adik Nadia.  Nama dia Nasya.














Sebelum balik, kami bergambar bersama.

Kenangan bersama Nadia, semoga persahabatan kita kekal selamanya.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...