Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Thursday, December 24, 2015

Day 1 ~ Aktiviti Di Pulai Desaru, Resort & Spa

Selesai urusan 'check in', terus sahaja kami memasuki bilik hotel. Lokasi bilik yang kami dapat tidak menghadap 'swimming pool' dan pantai tetapi agak 'privacy'.














Katil yang menanti kami untuk beradu.














Ruang santai.














Barangkali Harraz teruja dengan suasana baru.














Keterujaan Harraz dapat kami lihat bila mana dia tak henti-henti menjelajah seluruh bilik.  Rasanya orang yang menghuni di tingkat bawah pasti mendengar pergerakan dan tutur kata kami yang agak riuh mengawal Harraz.

Berehat sehingga selepas Asar, aktiviti kami kemudiannya seperti sebelum ini bila menginap di hotel iaitu memenuhi janji kami kepada Khadija dan Fatihah untuk turun awal ke kolam renang.  Aktiviti renang yang bagi mereka adalah utama berbanding aktiviti lain.














Harraz yang tak takut air.  Mama memang mengelak untuk berendam, bukan tak suka bermain air tetapi bila memikirkan agak leceh bila dah lencun, hasrat berendam terpaksa mama ketepikan.














Fatihah yang agak riuh.  Riuh sebab tak boleh kakak Khadija jauh atau hilang dari mata.  Dia ni agak takut-takut dengan air.














Mereka yang 'happy'.  Kalau dibiarkan memang tak nak naik bilik dia orang berdua ni.














Khadija harapan mama dan abah.














Gelagat mereka yang saya rakam dari kejauhan.














Tinggi lagi harapan mama dan abah untuk melihat Fatihah cemerlang dunia akhirat.














Aksi samada abah halang Fatihah ke tempat lain atau Fatihah paksa abah ikut dia berenang di kolam lain.














Harraz tak padan dengan kecil.  Pantang abah suakan pada mama, dia keraskan badan mengelak tak nak keluar dari kolam renang. Sampai biru dan kecut kaki tangan dia.

Apalah maknanya percutian bagi kami tanpa mereka bertiga. Walaupun penat, memandu berkilo-kilometer untuk sampai ke lokasi ini, penat itu akan sama-sama pergi bila mereka gembira. Alhamdulillah.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...