Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Monday, February 15, 2016

Makan-Makan @ Hotel Awana, Genting Highlands

Makan malam kami di Genting di kedai berhampiran Hotel Seri Malaysia.  Alhamdulillah.  Walaupun servis agak lambat sehingga 1 jam menunggu, terpaksa juga bersabar kerana tiada banyak pilihan kedai makan di sana.














Bergambar di lobi sebelum masuk ke bilik hotel setelah menikmati makan malam.

Pagi keesokannya, seawal jam 7.15 pagi kami dah turun ke kafetaria untuk bersarapan.  Syukur, rezeki kami tidak perlu membayar walaupun 'breakfast' yang diberikan hanya untuk 2 orang.  

Alhamdulillah, disebabkan terbiasa bangun awal sehinggakan pada hari cuti juga rutin tersebut diteruskan, kami putuskan untuk 'breakfast' dulu barulah kemudiannya mandi.  Ini disebabkan faktor cuaca sejuk di luar.  Anak-anak juga tidak meragam kerana mereka juga telah terdidik dengan rutin bangun pada awal pagi.














'Handsome boy' mama.  Tersangatlah bijak.  Memahami setiap apa yang dikatakan dan memberi maklumbalas bila kita minta dia buat sesuatu.














Kakak Fatihah yang tak kurang bijaknya.  Dalam diam, pemikirannya juga 'advanced' dalam banyak perkara.  Cuma apa yang saya perhatikan, sikap 'malas' dia mengatasi kelebihan yang ada.


Seorang suami dan abah yang baik di mata dan hati kami.  Alhamdulillah.  Semoga beliau dipanjangkan usia, diberi kesihatan yang baik dan dimurahkan rezeki.














Telur separuh masak.  Kesukaan anak-anak dan mama kecuali abah Hakim yang kurang gemar dengan telur separuh masak.














Bijiran dan susu, ini yang dicari mereka.














'First round'.  Makan yang ringan-ringan dulu.  Boleh tahan juga pilihan makanan disini sebab pagi lagi sudah ada nasi beriayani, ayam masak merah dan jelatah.  Tak dapat nak rasa semua sebab terlalu banyak pilihan, ada kuetiau goreng, roti canai, mee sup, lontong dan banyak lagi.













Harraz yang semakin panjang akalnya.  Semua nak dibuat sendiri.














Alhamdulillah.  Puashati dengan sarapan pagi kami. 







0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...