Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Tuesday, February 23, 2016

Menuju Puncak Genting Highlands

Rugi rasanya kalau ke Genting tapi tidak sampai ke puncak.  Maka, program terakhir kami di Genting setelah 'check-out' adalah menaiki 'shuttle bus' untuk ke puncak taman tema Genting Highlands.  Sengaja abah Hakim memilih untuk menaiki 'shuttle bus' untuk memberikan pengalaman dan cabaran buat Khadija dan Fatihah.














'Check out' jam 11.00 pagi disebabkan kami nak naik 'shuttle bus'.  Berdasarkan jadual waktu terdekat jam 11.30 pagi.  Makanya, kenalah beratur awal sebab takut tak dapat tempat duduk.

Disebabkan 'packing' baju tergesa-gesa, 'sweater' Harraz lupa nak bawa.  Mujur kakak Fatihah baik hati dan mengalah pinjamkan 'sweater' dia pada adik Harraz.  Nak berikan pujian sedikit pada Fatihah, nilai-nilai murni yang saya dan abah Hakim lihat dalam diri dia ialah dia tak kedekut dan mudah mengalah berikan barang dia samada kepada adik atau kakak Khadija.


Anak-anak syurga kami.


Kami.



Dah puas berlegar dari satu tingkat ke satu tingkat, akhirnya kami duduk.  Apa yang saya lihat, semakin ramai pengunjung samada pelancong tempatan atau pun dari luar khususnya yang berbangsa Cina 'check-in' di hotel ini.  Pada saya, sambutan Tahun Baru Cina mereka adalah dengan bercuti dan makan-makan berbeza dengan budaya, adat dan ajaran Islam di dalam menyambut Aidilfitri.


Oh ya, 'outdoor theme park' masih ditutup untuk kerja-kerja penyelenggaraan dan penambahbaikan. 














Balik ke Awana untuk mengambil kereta kami yang diletakkan di sana, abah Hakim putuskan untuk mendapatkan khidmat teksi limo.  Kesian katanya sebab lihat anak-anak kesejukan menunggu lama 'shuttle bus' yang hanya akan sampai mengikut jadual.  Kalau lambat menunggu dan beratur alamatnya tak dapat tempat duduk nanti.  Disebabkan itu, kami balik ke hotel menaiki teksi limo.  Selain lebih selesa, dapat juga pengalaman baru bagi Khadija dan Fatihah.


Bergambar berlatar belakangkan suasana sejuk berkabus pada sekitar jam 1.30 tengahari.  Alhamdulillah, tak dapat pergi luar negara, dalam negara pun jadilah untuk  menikmati suasana sejuk ini.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...