Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Monday, February 22, 2016

Swimming @ Hotel Awana, Genting Highlands

Kolam renang mesti ada di dalam kriteria hotel yang dipilih untuk bercuti.  Pada saya, apa yang munasabah diminta anak dan boleh diturutkan, saya dan abah Hakim memang akan penuhi.  Yang penting mereka 'happy'.























Selepas bersarapan pagi, kami balik ke bilik.  Khadija dan Fatihah merengek menuntut janji untuk mandi kolam.  Cuaca di luar agak sejuk, dengan tiupan angin yang adalanya agak kencang.


Susah nak rakam gambar dalam keadaan semua bersedia.














Pemandangan dari arah bilik kami.














Mereka berdua yang tak sabar nak terjun kolam.














Setelah kami nampak dari atas bilik, kolam yang dipasang sistem air panas dibuka dan beberapa kanak-kanak telah mula memasuki kolam, barulah kami bersiap untuk turun.














Khadija dan Fatihah puashati sebab akhirnya dapat juga berendam dalam kolam renang.














Suka betul Harraz dapat berendam dalam kolam.  Kami hanya pakaikan Harraz baju tidur sebab risaukan dia tak tahan dengan air sejuk.



Mujur ada air panas, kalau tidak kesejukanlah 'handsome boy'.














Fatihah yang banyak songeh.  Serba tak kena.  Ada sahaja yang direngekkan.  Air sejuklah, kakak mandi jauh sangatlah.














Akhirnya, mama belikan Harraz baju renang khusus untuk boboi boy yang dijual di kedai mini yang terdapat di hotel ini.  Dengan harga RM60.00, akhirnya tanpa berfikir panjang terus sahaja mama beli disebabkan berpuashati dengan kualiti kain dan set baju dan seluar yang turut dilengkapi dengan 'cap'.














Kakak-kakak yang teruja dengan baju renang adik Harraz.














Harraz yang dah kesejukan, biru bibir dan jari tetapi tetap berdegil tak nak naik kolam.


Mama ambil alih tugas memantau anak-anak dalam kolam disebabkan abah Hakim tiba-tiba 'moody'.   Nak tahu sebab apa?  Sebab dia terlupa keluarkan 'smartphone' dia dari dalam poket seluar.  Keseronokan berendam tiba-tiba bertukar menjadi mimpi ngeri.  Kesian dia.  

Akhirnya, abah Hakim dan Harraz mendahului kami naik ke bilik hotel.  Mama masih di kolam renang memantau Khadija dan Fatihah berendam sehingga mereka berdua puas.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...