Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Friday, May 13, 2016

Ada Apa Dengan Cinta 2

Sejak dapat tahu movie Ada Apa Dengan Cinta 2 (AADC2) akan ditayangkan di pawagam, terasa sangat nak menonton.  AADC2 merupakan kesinambungan dari movie AADC yang sebelum ini pernah menjadi kegilaan anak remaja sekitar tahun 2002.  Saya yang pada ketika itu tidaklah terlalu fanatik dengan movie, lagi-lagi movie Indonesia akhirnya turut terjebak.  Ketika itu, saya juga boleh dikategorikan sebagai remaja yang "baik" sebab tidak menonton movie di pawagam sebaliknya menonton hanya melalui CD.

AADC pada ketika itu yang menariknya bagi saya hanyalah kompilasi lagu-lagu Melly Goeslow.  Banyak kenangan AADC yang saya tonton ketika itu..... menonton hanya di laptop dengan sepupu paling akrab, Fizah.  Sampaikan ketika promosi AADC2 keluar di laman sosial, orang pertama yang saya ingat adalah Fizah.

 





















AADC2 muncul setelah 14 tahun .  Perjalanan cerita yang lebih matang dan dewasa.  Apa yang boleh saya rumuskan, cerita AADC2 ni lebih penghayatan kepada jalan cerita berbanding lagu.  Tak puas menonton.... Cinta @ Dian Sastrowardoyo nampak begitu jelita dalam cerita ini.  Rangga juga bertambah 'handsome'.  Pada saya, tak rugi menonton cerita ini.  9/10 bintang saya berikan untuk cerita ini.

Cerita mengenai "CINTA"........ saya percaya setiap kita pasti melalui cinta samada sekali atau berkali-kali sepanjang hidup kita.  Setiap cerita cinta samada manis atau pahit penghujungnya pasti menjadi memori kita.  

Saya telah temui cinta sejati saya.  Cinta yang saya pegang dan diharapkan abadi hingga ke syurga.  Cinta yang dimeterai kerana Allah....
 





0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...