Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Thursday, July 14, 2016

Iftar @ Al Rawsha Restaurant, Shah Alam

30 Ramadhan barulah kami berpeluang berbuka puasa di luar.  Tahun ni kami memilih hidangan timur tengah @ nasi arab berlokasikan Al Rawsha Restaurant, Seksyen 7, Shah Alam.  Disebabkan saya ni jenis yang tak sukakan 'last minute', makanya kami tiba awal 1 jam sebelum waktu berbuka.


Budak 3 orang nilah yang paling 'happy'.  Alhamdulillah, Khadija dan Fatihah puasa genap 30 hari tahun ni.  Syabas buat korang kerana berjaya melawan nafsu makan dan minum.  Muhammad Harraz pula apa sahaja yang dia tahu...... Yang dia tahu seronok dapat jalan-jalan.














Pintu masuk Al Rawsha Restaurant.  Melihat paparan kain rentang yang dipasang di luar restoran, ada set buffet sepanjang Ramadhan disini.  Tapi tiada hidangan buffet yang disediakan pada hari terakhir Ramadhan yang mana mungkin pihak restoran menjangkakan kurang bilangan pelanggan ke restoran tersebut atau rata-rata pelanggan yang datang mahukan hidangan 'ala carte'.























Kami si pujaan hati abah Hakim dan Muhammad Harraz.














Hidangan menu yang kami pilih.  Nampak macam sedikit tapi bila dah makan rasa banyak dan susah nak habiskan.


Fatihah yang 'moody' sebab menunggu lama waktu berbuka tambahan pula air yang dipesan dia tak dapat.  Selagi tak dapat milo ais selagi tulah dia susah hati.














Harraz yang banyak songeh.  Ada sahaja kerenah dia.














Abah Hakim yang sabar melayan kerenah anak bujang dia.  Sekejap duduk, sekejap berlari, ada sahaja aktiviti dia.  Memang tak tahu duduk diam Muhammad Harraz ni.














Harraz yang berbuka sebelum azan Maghrib berkumandang.  Sabar jelah.














Akhirnya air milo ais Fatihah pun tiba.  Masa ni tinggal beberapa minit lagi nak masuk waktu berbuka.  Menjelang waktu berbuka, setiap meja di ruang bawah restoran ni dipenuhi pelanggan.  Tak pasti samada mereka telah tempah awal atau 'walk in' sahaja.

Alhamdulillah.  Boleh ulang lagi makan disini.  Saya bagi 7/10 bintang untuk makanan dan perkhidmatan di restoran ini.  Restoran yang mesra pengunjung kerana terdapat kemudahan surau yang disediakan.  Makanan juga bagi saya menepati selera kami.  

Doa kami..... Ya Allah, panjangkanlah usia kami untuk bertemu lagi Ramadhan di tahun-tahun yang akan datang.  Amin.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...