Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Monday, January 23, 2017

Makan Dalam Dulang @ Patmos Steak & Cafe

Alhamdulillah.  Akhirnya dapat sudah kami merasa makan dalam dulang untuk set western yang menjadi 'viral' sejak beberapa bulan lepas.  Di Klang banyak juga tempat makan yang buat set ni.  Tapi disebabkan saya ni agak memilih kedai, makanya kami menikmati set western dulang ni di Patmos Steak & Cafe, Batu Belah.  Lokasi ini terpilih kerana keselesaan dan harganya.




Harraz baru baik dari demam, batuk masih ada.  Masa ni dia tak berselera langsung nak makan.  Suakan apa je makanan kegemaran dia sebelum ni semua dia tolak.  Mungkin fobia sebab lepas makan, dia akan batuk dan muntah.  Makanya, mama hanya belikan set french fries untuk dia.














Lebih kurang 10 minit selepas order, makanan yang diminta semua sampai.  Mama pilih set untuk 4 orang yang berharga RM54.00.  Dihidangkan dengan 2 set chicken chop, 2 set lamb steak, bebola daging, spaghetti, salad dan french fries serta 4 gelas ice lemon tea.  Disebabkan takut tak cukup, mama tambah lagi satu set nasi ayam special yang harganya dalam RM7.++.














Bergambar sebelum mamam.














Harraz yang tangan kanannya sibuk dengan handphone abah sebab nak tengok Ultraman.  Tangan kiri dengan garfu untuk main cucuk-cucuk kentang.  Bukan dia makan pun.














Mereka yang teruja.  Mama dengan abah pun teruja sebab dah beberapa bulan sebut nak makan.  Kali ni baru berkesempatan.














Alhamdulillah.  Memang banyak sangat untuk set ini dan berlebih sebenarnya untuk keluarga kecil macam kami.  Kalau beli set untuk makan 2 orang pun dah cukup sebenarnya.  Rezeki, separuh daripada yang tak dihabiskan kami minta pekerja restoran bungkus untuk kami bawa balik.  Insha Allah, ada kesempatan kami akan ulang makan lagi di restoran ini atas faktor keselesaan, servis yang cepat dan rasa yang boleh diberi markah 4/5 nilaian.






1 comments:

MrsEnoxis said...

Wow..boleh singgah nanti ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...