Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Wednesday, January 11, 2017

Selamat Menuntut Ilmu!

Alhamdulillah.  Allah masih beri kami kesempatan untuk bernafas dan menikmati hidup.  Semoga kedatangan tahun 2017 ini menambahkan lagi keberkatan usia dan dimurahkan segala bentuk rezeki kepada kami sekeluarga.  

Cerita tahun 2017 dimulakan dengan cerita anak masuk sekolah. Alhamdulillah, Khadija dah masuk tahun 4 dan Fatihah ke tahun 2.























Mereka berdua yang teruja sejak seminggu sebelum buka sekolah. Mereka dah mula susun alatulis dan tulis nama pada beg dan barang-barang mereka.  Tak sabar kata mereka nak jumpa kawan-kawan. Setakat ini, mama dan abah Hakim tak pernah lagi belikan mereka beg sekolah dan alatulis.  Beg dan alatulis mereka semuanya hadiah yang mereka perolehi hasil daripada kecemerlangan di sekolah.  Alhamdulillah.























Harraz pun sama teruja, tak sabar nak ikut hantar kakak sekolah.



Khairin Fatihah masih kekal di kelas 2 Bestari.  Khairin ni susah nak mesra dengan kawan.  Dah masuk darjah 2 pun masih seperti darjah 1, malu nak tegur kawan.  Mama harap Khairin dilapangkan dada dan diterangkan hati untuk mudah menerima pelajaran.  Semoga Khairin terus cemerlang dunia akhirat.


Khadija seronok sebab dah naik tahap 2.  Dia paling tak sabar menghitung hari bila nak buka sekolah sebab nak jumpa BFF, Khairunnadia yang dah belajar semula di Sekolah Al-Farabi.  Mama harap juga kakak terus cemerlang dengan mengekalkan prestasi seperti di tahap 1 dulu. 

Mama sentiasa doakan Khadija, Khairin dan Harraz.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...