Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Tuesday, January 17, 2017

Sepetang Di Pantai Tanjung Piai, Pulau Indah

Petang Sabtu kami terisi dengan aktiviti bersantai di tepian Pantai Tanjung Piai, Pulau Indah atau lebih dikenali dengan nama Pantai Acheh.  Ini kali ketiga saya ke sini yang mana dulunya pernah ke sini mengikuti abah Hakim 'training' paramotor.























Duduk bersantai atas tikar yang kami bawa.  























Makanan ada yang dibawa dari rumah dan ada yang dibeli untuk kudap-kudapan.














Harraz yang super 'excited'.  Nampak je pasir terus tanggal selipar dan ramas-ramas pasir.














Budak yang tak tahu duduk diam. 

Kalau diperhatikan, keadaan pantai ni agak pendek.  Keadaan persekitarannya pula tidak begitu terurus kerana banyak sampah bertaburan.  Pada saya yang duduk di sana memerhati, rupa-rupanya sampah yang bertaburan adalah angkara monyet dan anjing.  Kalau diikutkan pengunjung membuang sampah di dalam plastik dan dilonggokkan setempat.  Cuma disebabkan tiada sistem pungutan sampah di sini, menyebabkan sampah yang dikumpulkan tidak dipungut atau dibakar mengundang kepada haiwan liar untuk memunggah mencari makanan.















Harraz buat hal sendiri. 














Anak-anak 'happy'.  Mama dan abah pun 'happy'.























Akhirnya, Harraz terjun masuk dalam air.
























Lebih kurang 15 minit jugak mereka main air. 























Keadaan air laut pula pada pandangan saya, agak bersih dan tenang.  Ombak di sini tidak terlalu kuat dan besar.  Selamat untuk anak-anak kecil mandi dengan pengawasan ibu bapa.

Kepada pembaca yang belum pernah sampai ke Pantai Tanjung Piai ni terutamanya orang Klang, bolehlah anda membawa anak-anak ke sini.  Walaupun tidak seindah Pantai Port Dickson, tetapi ianya boleh membuatkan anda sekeluarga menikmati suasana seakan-akan di sana.






1 comments:

SABARINA said...

tak pernah sampai lagi kat sini shima.. best jugak ye. sabtu ahad banyak dok umah je skang ni sbb syabeel sibuk kelas tambahan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...