Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Thursday, September 7, 2017

Bonding Time Together @ Sunway Piramid

Rasanya dah lebih dari 5 tahun mungkin, tak ke Sunway Piramid.  Jadi 'window shopping' kami baru-baru ni juga saya putuskan, "Kita ke Sunway Piramid jelah abah, sebab dah lama tak pergi sana." Ya, pilihan yang tepat, sebab kat Sunway Piramid tak membosankan, shopping mall yang besar dan macam-macam pun ada kat situ.  Yang pasti, budak-budak pun 'enjoy' kat sana.  




















Kita orang bawa Faris.  Khadija dengan Khairin ni kalau hari cuti, memang suka ajak sepupu duduk rumah kita orang.


Tengok orang main 'ice skating'.



Khadija buat muka.  Dapat nasihat dari abah Hakim.


Sebenarnya dia nak main 'ice skating'.  Kami tak bagi sebab masing-masing tak pandai pun nak meluncur ais.  Takut jatuh nanti.  Lain kali datang sini, kita 'try' ya.


Dah kenyang makan, solat semua.  Bawa budak-budak ni beli buku kat Popular.  Kat situ kebetulan tengah ada pesta buku Popular.


Tak beli buku apa pun, cuma bagi sorang satu pilih komik.  Faris pun dapat satu komik Boboiboy.  Tujuannya, nak dia minat membaca.  Ni adalah antara tips yang kami amalkan kalau keluar berjalan, atleast satu bahan bacaan akan dibawa balik rumah.  Selalunya, kalau tak komik, mesti buku latihan yang akan kami beli.  Kalau tengok bilik mereka ni, memang penuh dengan buku.  Sekarang ni, Khadija dah mula minat kumpul cerpen dan novel.  Ada juga novel dan majalah yang kakak Sarah dan mak long bagi.  Memang banyak buku dia orang ni.

Bukan nak memuji anak-anak, tapi mereka ni walaupun cuti sekolah, buku sentiasa kat tangan.  Khadija, dengan buku sampai dibawa tidur. 















"Sama tak saya dengan Fattah Amin?".  Harraz lagi handsome kot.  Insha Allah.  Yang penting, akhlak dan budi pekerti bukan sekadar rupa penyejuk mata memandang.  Betul tak?


Harraz dah mula bosan, bila disuruh 'pose' macam-macam gaya.














Memang dia tak bagi kerjasama pun.


Buat perangai.  

Jalan-jalan, makan-makan, penat..... balik rumah.  Itulah aktiviti kami hujung minggu.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...