Nukilan Kisah Indah Dalam Hidup Kami

Friday, January 19, 2018

Hobi 'Extreme' Mr. Hakim @ Scrambler Dalam Kenangan

Abah Hakim punya pelbagai hobi.  Salah satu hobi dia yang agak 'extreme' bagi saya ialah dia amat meminati motor retro zaman 80-an.  Motor zaman Azroy, Gila-Gila Remaja.  Dia siap join group Scrambler Retro Semalaya (SRS) yang mana group ni terdiri daripada rata-ratanya anak muda yang meminati motor Scrambler ini. 

Bercerita mengenai motor ini, saya memang bengang dengan hobi dia yang ini.  Sebabnya dia akan duduk berjam-jam dengan motor ini.  Ada sahaja benda yang dia buat untuk motor ini. 

Motor ni abah Hakim beli secara 'online' pada tahun 2014 dari pengumpul motor ini.  'Owner' pertama motor ini kami pernah jumpa di Johor Bahru atas tujuan untuk proses tukar nama.

Setelah 3 tahun memiliki Scrambler ni, akhirnya pada awal tahun 2018 abah Hakim putuskan untuk jual sebab ada perancangan untuk 'upgrade' kepada yang lain.  Jualan motor ni pun dibuat dengan iklan di dalam facebook yang mana 'respond' yang diterima amat memberangsangkan daripada peminat motor retro ini.  Ramai yang bertanya dan nak 'booking'.  Kurang daripada 2 hari urusan jual beli selesai dengan tawaran harga yang dipersetujui oleh pembeli dari Kedah.








































Scrambler dalam kenangan.  Banyak juga abah Hakim ikut serta program SRS berkonvoi dan ber'camping' beramai-ramai, rakaman rancangan TV1 bersama Faizal Hussin dan yang terkini mengumpulkan peminat Scrambler dari serata tanahair di Sepang pada akhir tahun 2017 yang mana abah Hakim juga selaku urusetia bagi membantu program tersebut.

Antara gambar-gambar abah Hakim bersama Scrambler.












Lega dah tak ada motor Scrambler ni.  Kalau tidak memang boleh timbulkan perbalahan sebabnya ada sahaja 'planning' abah Hakim bila cuti nak ikut serta 'group' SRS berkonvoi.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...